niedziela, 11 sierpnia 2024

Co tam słychać w przygodówkowym świecie? #400

Witam serdecznie w kolejnym wydaniu blogowego przeglądu wieści o grach przygodowych. To już odcinek nr 400! Jako że dotarłam do tak okrągłej liczby, chciałabym zatem podziękować wszystkim odwiedzającym mój internetowy kącik. Przy okazji informuję, iż w najbliższym czasie może dojść do chwilowo zmniejszonej aktywności na blogu. Po prostu czasami potrzeba trochę podładować baterie i przepracować parę spraw, by następie powrócić do działania z nową energią. Tak też właśnie planuję zrobić, a co za tym idzie – po krótkiej, mam nadzieję, przerwie zamierzam być bardziej aktywna pod kątem publikowanych treści.


Komputerowe entrée Candlelight: Lament

W pierwszej połowie tegorocznego sierpnia, wkroczyła na komputery PC i Mac gra przygodowa Candlelight: Lament od niezależnego Lawsquare. To point and click z elementami grozy w duchu prozy Lovecrafta, a także z pierwiastkami detektywistycznymi. Produkcja ta została przystrojona monochromatyczną, ręcznie rysowaną grafiką i zabiera odbiorców do lat 70. XX w., tyle że w świecie równoległym. Według oficjalnych informacji, przejmiemy tutaj stery nad kilkoma postaciami, wśród których figuruje m.in. profesor Ed, pragnący dotrzeć do prawdy na temat zaginięcia własnej wnuczki. Wszystko to związane ma być z serią enigmatycznych wydarzeń i katastrofą o nadnaturalnym charakterze. Przejście całości powinno potrwać ok. 4-6 godzin. Grę można nabyć na Steamie.




Fantasmagorie wśród steamowych darmówek

10 sierpnia bieżącego roku, dział bezpłatnych produkcji w serwisie Steam poszerzony został o grę przygodowo-platformową Fantasmagorie (PC), która przykładać ma zarazem dużą wagę do warstwy narracyjnej. Wypuszczona pod szyldem Needlepoint Productions pozycja jest studenckim projektem o podróży po zniekształconym teatrze lalek, jaką to odbywamy wcielając się baletnicę z pozytywki. Owa wyprawa nie wyrwie zaś wielu kartek z naszego życiorysu, skoro dostarczać ma zaledwie 30-minutowej rozrywki. Pamiętajmy jednak, że mowa o tytule udostępnianym za darmo.



Viviette, bo takie imię nosi zabawkowa protagonistka, w zagadkowy sposób uwolniła się spod kontroli przytłoczonego żałobą mistrza lalek, którego kruchy umysł utrzymuje ów mikroświat przy życiu. Zaopatrzona jedynie w igłę i nić, główna bohaterka przemierza tajemnicze otoczenie poprzez pokonywanie wyzwań środowiskowych oraz próby uniknięcia tutejszych zagrożeń. Po drodze natknie się też na fragmenty wspomnień z przeszłości, które to przybliżą baletnicę do poznania prawdziwej natury otaczającej ją rzeczywistości. Steamowa karta produktu znajduje się pod tym adresem.



Farewell North – premiera tuż tuż

Już wkrótce, bo 16 sierpnia, nastąpić ma rynkowy debiut przygodówki Farewell North, której producentem jest niezależny deweloper Kyle Banks, a wydawcą firma Mooneye Studios. Tytuł ten reklamowany jest jako nastrojowa i oferująca wydźwięk emocjonalny propozycja, a ponadto jako rzecz celująca w gusta fanów gier pokroju GRIS czy Lost Ember. Warto także nadmienić, iż przy projektowaniu produkcji zainspirowano się szkockimi wyżynami i wyspami oraz tamtejszym folklorem.



Gracz pokieruje w Farewell North poczynaniami psa rasy border collie, podróżującego u boku swojej pani po wyspach pewnego archipelagu, aby to przywrócić zwiedzanej scenerii kolory. Co ważne, nasze wojaże, które odbędą się nie tylko drogą lądową, lecz również kajakiem, będą mieć jednocześnie osobisty wymiar. A to dlatego, że zajmiemy się też odsłanianiem kart z przeszłości właścicielki psiego protagonisty. Dzięki temu dowiemy się, co dokładnie sprawiło, że archipelag stracił swoje barwy. Gra wyląduje na następujących platformach: PC, Xbox Series X/S, Nintendo Switch. Steamowa witryna wersji komputerowej ulokowana została pod tym odnośnikiem.



Sam & Max: The Devil's Playhouse – debiut remastera lada moment

Już 14 sierpnia ukaże się odświeżona edycja przygodówki Sam & Max: The Devil's Playhouse, będącej trzecim i równocześnie finałowym sezonem epizodycznej serii od Telltale Games. Za remaster, który wkroczy na pecety i konsole XBO, PS4 oraz Switch, odpowiada studio Skunkape Games. Jeśli chodzi o fabułę, scenariusz gry stawia na zakręcone klimaty, bratając komedię z wątkami fantastycznymi. Tytułowi bohaterowie muszą tym razem nie dość, że zmierzyć się z perspektywą najazdu międzygalaktycznych złoczyńców, to na dokładkę, z jeszcze groźniejszym przeciwnikiem pod postacią umysłu króliczej połowy duetu, czyli Maksa. Więcej informacji można przeczytać na steamowej karcie wersji PC.



18 komentarzy:

  1. Fantasmagorie, gierka wygląda intrygująco, choć to horror, a ja miewam opory co do grania w gry grozy. Nie mniej jednak wygląda zachęcająco, no i jest darmowa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg mnie warto spróbować. Prócz tego, że jest za darmo, to nie jest też długa, więc nie powinna zbytnio przez ten czas wystraszyć. :)

      Usuń
  2. Fantasmagorie zaciekawiło mnie najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne te gry, chociaż tym razem chyba nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna ta odświeżona wersja :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że wypoczniesz porządnie i do nas wrócisz :*
    Przed przerwą ciekawe tytuły przedstawiłaś, bo w każdym mi się coś podoba. Tu Lovecraft, którego jak wiesz, lubię. Drugi tytuł bardzo mnie intryguje i może się skuszę skoro darmowy <3. Następnie piesio i widoczki, też bardzo kuszące <3. No i zabawny motyw na koniec, ten królik mnie przekonuje xD. Na discordzie jestem znana jako groźny królik xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stęskniłam i trochę wypoczęłam, a zatem wracam. :* Cieszę się, że wpadły Ci w oko te gry. :)

      Usuń
  6. Ta gra w klimacie lat 70' ma w sobie coś, co przykuwa i z chęcią bym popatrzyła jak ktoś w nią gra :) bardzo mnie interesuje fabuła! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dwie pierwsze Julito są dla mnie bardzo klimatyczne. Pozdrawiam 1 - go września, po przerwie i zapraszam na Historycznika. Zaś sama platforma - nie wiem , co się dzieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziś wróciłam, bo w sierpniu zrobiłam sobie przerwę :) Idę już do Ciebie :)

      Usuń

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.