niedziela, 19 października 2025

Co tam słychać w przygodówkowym świecie? #455

Chłopięca marionetka w świecie rozmaitych emocji, niecodzienna latarniana wyprawa, wizyta w surrealistycznym i niepokojącym mieście jako persona non grata oraz śledztwo detektywa, który nie może ślepo wierzyć własnemu umysłowi. Oto tematyka kolejnego przeglądu wieści ze świata gier przygodowych.


PHi: The Broken Strings na Kickstarterze

14 października uruchomiono kickstarterową kampanię na rzecz gry przygodowo-platformowej PHi: The Broken Strings, nad którą pracuje niezależne studio Kyrel. PHi, tytułowy i zarazem grywalny bohater, jest marionetkowym chłopcem, wędrującym po enigmatycznych, przesiąkniętych różnymi emocjami poziomach. Przykładowo: strych skupi się na radości, podczas gdy depresyjna sypialnia uderzy w nuty smutku, a pełna negatywnej energii piwnica sprzyjać ma wzbudzaniu gniewu.

phi broken strings


Poszczególne obszary, a mianowicie pomieszczenia wchodzące w skład starego domu lalek, symbolizują przy tym istotne życiowe doświadczenia. Stąd narracyjna warstwa produkcji posłużyć ma równocześnie skłonieniu samego gracza do pewnych refleksji. Witryna PHi: The Broken Strings na Kickstarterze znajduje się pod tym adresem, gdzie, swoją drogą, można znaleźć nie tylko więcej informacji, ale i odnośniki do stron gry na Steamie oraz na zawierającym darmowe demo portalu itch.io.



Keeper na Xboksach i pecetach

17 października światło dzienne ujrzała nowa gra przygodowa autorstwa Double Fine Productions, czyli twórców m.in. Broken Age. Keeper, bo o tym tytule mowa, to surrealistyczna i opowiedziana bez słów historia o zapomnianej latarni morskiej, stojącej w pobliżu górskiego szczytu na pewnej wyspie. Inwazja szkodliwych pędów sprawia jednak, że owa wieża ożywa, by wyruszyć w podróż, a tym samym by poznać prawdę na temat zaistniałej przemiany otoczenia. Latarnia bynajmniej nie będzie osamotniona w trakcie swej nietuzinkowej wędrówki, gdyż towarzystwa dotrzyma jej mistyczny ptak. Keeper dostępne jest na komputerach PC (Steam) oraz na konsolach Xbox Series X/S. Warto nadmienić, że obie edycje trafiły również do usługi Game Pass.

Keeper



Nowa część Bad Dream w sprzedaży

W październiku swój rynkowy debiut zaliczyło Bad Dream: Afterlife (PC), którego producentem jest jednoosobowe studio Desert Fox z Polski. To kolejna odsłona serii Bad Dream spod ręki tego niezależnego dewelopera. Co istotne, rodzimy twórca wciąż pozostaje wierny konwencji surrealistycznej grozy z pierwiastkami psychologicznymi, podkreślając takową metodą sugestywną atmosferę rodem ze złego snu. Wciąż też mamy do czynienia z minimalistyczną oprawą graficzną.

bad dream afterlife


Jeśli chodzi o warstwę fabularną, Afterlife przenosi nas do wyludnionego miasta, na terenie którego zostały tylko osoby niezdolne do opuszczenia go o własnych siłach z uwagi na wiek, choroby itp. Gwoli ścisłości, nie brak też tutaj dziwacznych stworów, lecz co zaskakujące, powszechny przestrach i odrazę wzbudza wyłącznie nasze wirtualne alter ego. Chętni, by podjąć się próby zrozumienia przyczyny, jaka to stoi za takim stanem rzeczy, nabędą grę za pośrednictwem platformy Steam.



Thief's Shelter na Steam

Od 17 października figuruje w ofercie sklepu firmy Valve psychologiczna przygodówka Thief’s Shelter (PC), która zawiera również wątki o śledczym charakterze. Projekt przygotowany przez Geo Games zabiera bowiem odbiorców do Wielkiej Brytanii, a konkretnie do Birmingham, dokąd przeprowadza się główny bohater – detektyw James. Mimo że protagonista nie jest, delikatnie mówiąc, w najlepszym stanie psychicznym, mężczyzna przyjmuje zlecenie, by włączyć się do dochodzenia w sprawie pewnego osobliwego zabójstwa.

thiefs shelter


Śledztwo wymaga przekroczenia progów rezydencji Highburn, która zmienia się wraz z fabularnymi postępami. W praktyce oznacza to zarówno modyfikacje już dostępnych pomieszczeń, jak i pojawianie się nowych obszarów. Takie posunięcie pociąga także za sobą możliwość zniknięcia tych wskazówek, których jeszcze nie zdołaliśmy odkryć. Na szczęście, nieodwracalnie pominięte tropy nie skutkują przedwczesnym zakończeniem gry, w zamian rzutując ponoć na dalszy przebieg scenariusza. Ponadto do naszej dyspozycji zostaną oddane takie narzędzia jak np. światło ultrafioletowe, a dodatkowym smaczkiem jest szwankujący umysł detektywa, który każe zastanawiać się, czy osobliwości pod dachem posesji to sprawka nadprzyrodzonego bytu, czy to po prostu wytwór wyobraźni mężczyzny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.