czwartek, 17 października 2024

Co tam słychać w przygodówkowym świecie? #406

Tak to jest z prozą życia, że różne obowiązki potrafią sprawić, że trzeba tymczasowo ograniczyć pewne zajęcia w ramach odprężenia. Bo choć ostatnio zaczerpnęłam nieco oddechu przy graniu, nie udawało się solidniej przysiąść do bloga. Ale jak tylko zrobiło się ciut luźniej w grafiku, to oczywiście nie mogłam odmówić sobie przygotowania kolejnego odcinka wieści ze świata gier mniej bądź bardziej przygodowych.


Komputerowy debiut Nobodies: Silent Blood

Gra Nobodies: Silent Blood, trzecia część serii od argentyńskiego studia Blyts, wkroczyła 10 października na komputery z systemami Windows, Mac OS i Linux. W trakcie point and clickowej rozgrywki ponownie przejmiemy tu  stery nad tzw. „czyścicielem”, który wykonuje niecodzienne porządki dla pewnej agencji wywiadowczej. Mowa bowiem o sprzątaniu miejsc zbrodni, a dokładnie o zacieraniu wszelkich śladów po działaniach agentów likwidujących różne cele.



Akcja trzeciej odsłony cyklu przenosi odbiorców do roku 2010, a wspomniana wyżej organizacja musi akurat uporać się z przestępczością, za której to finansowaniem stoi technologia kryptowalutowa. Podobnie jak w przypadku poprzednich części, grafika stawia na estetyczne, ręcznie rysowane plansze 2D. Steamowa karta produktu została ulokowana pod tymże adresem. Przy okazji pozwolę sobie jeszcze napomknąć, że gra trafiła wcześniej na urządzenia mobilne (iOS, Android).



Powstaje następczyni thrillera The Suicide of Rachel Foster

Włoskie studio ONE-O-ONE GAMES szykuję grę będącą kontynuacją jego poprzedniego projektu – dreszczowca The Suicide of Rachel Foster, którego pierwotna premiera miała miejsce w 2020 r. The Fading of Nicole Wilson, bo taką nazwę nadano owemu sequelowi, zostanie – tak jak poprzedniczka – wydany pod skrzydłami niemieckiej firmy Daedalic Entertainment. Tytuł ten położy nacisk na warstwę fabularną i postawi na formułę symulatora chodzenia, a ponadto zawierać ma wątek znanej z pierwszej gry Nicole, mimo że rola grywalnej postaci przypadnie komuś innemu.



Ekipa z Italii pozwoli nam wcielić się tym razem w nastoletnią Amy, która nie zamierza spędzać całego życia w niewielkiej rodzinnej mieścinie. Gdy więc pojawia się potencjalna szansa na odmianę losu, jaką to ma być spróbowanie sił w fachu łowczyni duchów, dziewczyna nie omieszkuje z niej skorzystać. W tym celu młoda protagonistka udaje się do opustoszałego hotelu Timberline, by wykryć nadnaturalną aktywność, żywiąc jednocześnie nadzieję na zyskanie sławy. Niestety, pracodawczyni Amy ląduje w szpitalu, a na skutek zaistniałych komplikacji dziewczyna musi przeprowadzić samotne i potencjalnie niebezpieczne śledztwo, dotyczące sekretów zwiedzanego ośrodka. Na razie nie podano daty premiery, ale grę można już dodawać do listy życzeń na Steamie.



Październikowe entrée Last Time I Saw You

Światło dzienne ujrzała 10 października gra Last Time I Saw You,  której producentem jest Maboroshi Artworks, a wydawcą Chorus Worldwide Games. To narracyjno-eksploracyjna przygodówka z domieszką pierwiastków akcji. Fabuła tego niezależnego tytułu utrzymana jest w konwencji realizmu magicznego i toczy się w Japonii lat 80. XX w., czerpiąc z mitologii owego kraju. Produkcja dostępna jest na pecetach, Xboksach, PS5 i Switchu.



Według oficjalnych informacji, mamy tutaj do czynienia z pokrzepiającą opowieścią o dojrzewaniu, rodzinnych problemach, poszukiwaniu siebie, pierwszej miłości, a także z elementami nadprzyrodzonymi. Pierwsze skrzypce w przedstawionej historii gra natomiast chłopak o imieniu Ayumi, który to zaczyna powoli wkraczać w dorosłość, stawiając równocześnie czoła klątwie zagrażającej jego rodzinnym stronom. Steamowa witryna edycji komputerowej mieści się pod tym odnośnikiem.



The Patient na Steam

Niezależne SPACEDAISY STUDIO wprowadziło 16 października do oferty sklepu firmy Valve swoją debiutancką propozycję The Patient (Windows, Linux). To krótki horror psychologiczny, którego warstwa graficzna nawiązywać ma do estetyki starych gier grozy rodem z PlayStation 1. Tytuł ten zabiera odbiorców do lat 90. XX w. i umożliwia pokierowanie poczynaniami amerykańskiej terapeutki Ellen Reed. Kobieta wraca z urlopu macierzyńskiego do pracy w szpitalu, gdzie już pierwszego dnia zostaje jej przydzielony nocny dyżur. Jako że jednemu z 10 pacjentów na kwarantannie podano tam niebezpieczny specyfik mutujący, a z powodu przerw w dostawie prądu doszło do utraty dokumentacji medycznej, protagonistka musi ustalić, o kogo dokładnie chodzi, by zlikwidować zaistniały kłopot.



1 komentarz:

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.