czwartek, 7 lipca 2016

Co tam słychać w przygodówkowym świecie? #14


Bieżący tydzień był troszkę mniej męczący pod kątem upałów, lecz mimo wszystko zaliczyłam parę dość ciężkich dni – nadal pewne sprawy do załatwienia, związana z nimi nerwówka, plus kilka zmartwień. A jakie przygodówki zwróciły w międzyczasie moją uwagę? Tytuły poniżej, wespół z dotyczącymi owych produkcji wieściami.


Layers of Fear – DLC w drodze
Tegoroczny luty przyniósł nam premierę pierwszoosobowego horroru Layers of Fear, który narodził się dzięki krakowskim deweloperom z Blooper Team. Ostatnio zaś produkcja ponownie dała o sobie znać, a to dlatego, że szykuje się fabularny dodatek do gry o nazwie Inheritance. Przedstawiona w DLC historia przybliży odbiorcom losy kobiety, będącej córką malarza, którego poczynaniami kierowaliśmy w podstawowej wersji Layers of Fear.  Nasza protagonistka powraca po latach do rodzinnej posiadłości, gdzie spróbuje stawić czoła demonom przeszłości. Rozszerzenie, którego premierę zapowiedziano na 2 sierpnia 2016 roku, zaproponuje graczom dwa warianty zakończenia. To, jaki finał zobaczymy, zależeć ma od naszych działań w trakcie rozgrywki. Layers of Fear: Inheritance ukaże się na Steamie, a ponadto zawita na konsole Xbox One oraz PlayStation 4. Cena produktu wyniesie 4,99 dolarów.




The Bunker – zwiastun z fragmentami rozgrywki
Psychologiczny horror The Bunker, nad którym pracuje niezależne brytyjskie studio Splendy Games, to pozycja realizowana w całości przy wykorzystaniu technologii Full Motion Video (FMV). Materiały filmowe z udziałem żywych aktorów obejmą zatem zarówno nieinteraktywne przerywniki, jak i właściwą rozgrywkę. Wcielimy się tu w ostatniego żyjącego mieszkańca przeciwatomowego schronu. Osamotniony facet przez pewien czas trzyma się bezpiecznej rutyny, lecz w końcu przychodzi pora, że musi podjąć ryzyko i zgłębić tajemnice tytułowego bunkra. Pod względem mechaniki możemy spodziewać się typowo przygodówkowej eksploracji otoczenia wraz ze zbieraniem przedmiotów, a także sekwencji QTE, wymagających szybkiej reakcji ze strony gracza. Próbkę gameplayu pokazuje zresztą najświeższy zwiastun produkcji (do obejrzenia poniżej). A kiedy premiera? We wrześniu bieżącego roku na pecetach, Macach, konsolach i platformach mobilnych.



MISSING – zaginiony nie tylko w tytule
Trailer gry The Bunker przypomniał mi o innym projekcie opartym na technice FMV, tyle że takim, który miał już swoją premierę. No może nie do końca, ponieważ ukazał się zaledwie jeden epizod. MISSING: An Interactive Thriller, bo o tej produkcji mowa, zagościł na moim komputerze w minionym roku. Debiutancki odcinek okazał się całkiem udanym mariażem serialu telewizyjnego z grą komputerową, w związku z czym trzymałam kciuki za twórców i czekałam oczywiście na ciąg dalszy. Kolejne epizody miały zostać wydane w zbiorczym pakiecie, lecz ów zestaw jakoś nie nadchodził. Nie pojawił się też nawet pojedynczy nowy odcinek…

Natłok innych spraw spowodował, że w końcu przestałam regularnie wypatrywać wieści na temat nowych rozdziałów. Swoje trzy grosze dołożyła również przeciągająca się w tej materii cisza, która raczej nie napawała optymizmem co do przyszłości projektu. W każdym razie, natchnęło mnie teraz, by ponownie zajrzeć na steamową kartę MISSING. Ta wprawdzie nadal istnieje, ale nie ma obecnie możliwości zakupu pierwszego odcinka. Na dodatek, ostatnia newsowa aktualizacja od deweloperów, którą opublikowano 25 maja bieżącego roku, została opatrzona złowróżbnym tytułem „Farewell…” („Pożegnanie…”). Nie żebym była szczególnie zaskoczona – niepokojący brak doniesień o kontynuacji serii zasiał we mnie złe przeczucia. Niemniej i tak zrobiło mi się przykro, gdy znalazłam oficjalne potwierdzenie moich podejrzeń. Niestety, odpowiedzialna za grę firma Zandel Media zamknęła swoje podwoje. Zawiniły głównie pieniądze, gdyż sprzedaż pierwszego odcinka nie była wystarczająco wysoka, by pokryć koszty realizacji dalszych epizodów. Cóż, szkoda, zwłaszcza że tkwił w tym potencjał. Zniknięcie pierwszej części ze sklepów spowodowane jest natomiast względami prawnymi, acz niewykluczone, że kiedyś ponownie trafi ona do sprzedaży. Pełne oświadczenie twórców można przeczytać pod tym adresem (tekst w języku angielskim).


Void and Meddler – wkrótce nowe info o drugim epizodzie
Void and Meddler to kolejna, obok MISSING, epizodyczna produkcja, której pierwszy odcinek przeszłam w zeszłym roku. W tym przypadku mamy jednak zgoła odmienne klimaty wraz ze stylem graficznym, bo cyberpunk i psychodeliczne 2D z użyciem elementów pixel artu. Na szczęście, nie zanosi się na to, żeby gra podzieliła smutny los interaktywnego thrillera w stylu FMV. Po prostu trzeba uzbroić się w nieco więcej cierpliwości. Na początku marca autorzy tego interesującego projektu zdradzili bowiem, że Episode 2 nadjedzie w kwietniu lub w maju. Termin ten uległ jednak przesunięciu, co wytłumaczono przedłużonymi pracami nad produkcją w celu jak najlepszego jej doszlifowania. Pierwsze dni lipca przyniosły z kolei nowinę, że wkrótce otrzymamy konkretniejszą zapowiedź odcinka nr 2. A stanie się to jeszcze w tym tygodniu podczas kanadyjskiego konwentu Montreal Comiccon. Cieszę się, choć zarazem liczę, iż premiera drugiego epizodu nie będzie już zbytnio odkładana w czasie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.