Bieżący tydzień
to przede wszystkim domykanie pewnych spraw, których wcześniej nie udało mi się
załatwić. Wprawdzie po weekendzie również będę zajęta owymi kwestiami, lecz
generalnie coraz bardziej mają się one ku końcowi. A potem znajdę wreszcie
trochę więcej czasu na granie! No i oczywiście zabiorę się za produkcje spośród
tych tytułów, którym nie mogłam uprzednio poświęcić należytej uwagi. Teraz zaś
przejdźmy do rzeczy, a konkretnie interesujących mnie wieści ze świata przygodówek.
Premiera
pierwszego epizodu Batmana od Telltale
2
sierpnia miała miejsce premiera debiutanckiego odcinka gry Batman – The
Telltale Series, za którą stoją twórcy takich tytułów jak The Walking Dead czy
Wolf Among Us. Najnowszą produkcję amerykańskiego studia można nabyć w pakiecie
obejmującym pierwszy epizod wraz z tzw. „sezonową przepustką”, dzięki czemu
rozdziały 2-5 pojawią się koncie gracza, jak tylko ujrzą światło dzienne.
Przygody Człowieka-Nietoperza dostępne są obecnie na komputerach PC oraz na konsolach
Xbox One i PlayStation 4. Wersję dla „blaszaków” w formie cyfrowej zakupicie na Steamie, GOGu lub na oficjalnej witrynie projektu. Co
istotne, 16 września bieżącego roku gra pojawi się na półkach polskich sklepów
za sprawą firmy Cenega. W pudełkowego Batmana, który zawierać ma pierwszy
epizod oraz wyżej wspomnianą przepustkę, będą mogli zaopatrzyć się posiadacze
konsol XBO, X360, PS4 i PS3.
Layers of Fear: Inheritance już w sprzedaży
Początek
bieżącego miesiąca zaowocował ponadto wypuszczeniem do sprzedaży Inheritance,
czyli fabularnego DLC do Layers of Fear autorstwa krakowskiego Blooper Team.
Zgodnie z zapowiedziami, dodatek do tego pierwszoosobowego horroru zadebiutował
2 sierpnia na Steamie i GOGu (PC, Mac, Linux), a także na
konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Warto jednocześnie nadmienić, że kilka
dni wcześniej deweloperzy podgrzali atmosferę wokół premiery Inheritance,
publikując nowy zwiastun. W ramach ekspresowego przypomnienia, bo o tym DLC
pisałam już w jednym ze starszych przeglądów: tym razem przyjdzie nam prześledzić
losy dorosłej córki malarza, którym kierowaliśmy w „podstawce”.
ABZÛ też już do
kupienia
Żartobliwie
można by stwierdzić, że twórcy mniej bądź bardziej przygodowych gier uknuli
jakąś małą konspirację w związku z 2 sierpnia Anno Domini 2016. Nie żebym
myślała, iż w inne dni nie zdarza się więcej niż jedna ciekawa premiera. Teraz
jednak szczególnie rzuciło mi się to w oczy, bowiem wtedy także do sprzedaży
trafiła produkcja o intrygującym tytule ABZÛ (PC, PS4 – linki prowadzą
odpowiednio do Steama i PlayStation Store). Gra jest debiutanckim projektem
studia Giant Squid, lecz należy równocześnie zaznaczyć, iż firma ta została
założona przez doświadczonego w branży Matta Navę. Ów twórca pełnił funkcję
dyrektora artystycznego przy nie byle jakich tytułach, bo przy niebanalnych
Flower oraz The Journey. Swoją drogą, o ile pierwsza z tych dwóch pozycji nadal
czeka u mnie na przejście, tak druga dawno zaliczona – polecam, wspaniałe przeżycie
i jak najbardziej słuszny deszcz pochwał oraz wyróżnień.
Wracając
do samego ABZÛ, gra wpisuje się w nurt artystycznych produkcji, podobnie
zresztą jak wymienione przed chwilą The Journey wraz z Flower. Sterując
tajemniczym nurkiem, zajmiemy się eksploracją podwodnego świata, podziwianiem
lokalnej fauny i flory, zgłębianiem sekretów zwiedzanego środowiska, a przy
okazji unikaniem pewnych zagrożeń. Dla mnie to obowiązkowy tytuł, z którym po
prostu będę musiała się prędzej czy później zapoznać, zwłaszcza że swego czasu
pokochałam genialną „Podróż”. Dodam jeszcze, że soundtrack do ABZÛ skomponowany
został przez uznanego muzyka Austina Wintory’ego, mającego w portfolio m.in.
ścieżki dźwiękowe do The Journey, Sunset czy serii Banner Saga. Dla mnie to
kolejna zaleta, gdyż utwory Wintory’ego z czystym sumieniem uznaję za prawdziwą
ucztę dla uszu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.