niedziela, 23 czerwca 2019

Ultimate Fishing Simulator w drodze na konsole i VR



Jak ostatnio poinformowała firma Ultimate Games, konsolowe porty Ultimate Fishing Simulator, których powstanie zapowiadano już od pewnego czasu, ukażą się w drugiej połowie bieżącego roku. Ściślej rzecz ujmując, mowa o edycjach dedykowanych PlayStation 4, Xboksowi One i Nintendo Switch. Na tym bynajmniej nie kończą się plany względem owej wędkarskiej propozycji. A to choćby dlatego, że lato 2019 powinno zaprocentować premierą wersji dostosowanej do wirtualnej rzeczywistości – Ultimate Fishing Simulator VR.

O tym symulatorze łowienia ryb pisałam kiedyś na moim blogu, lecz pozwolę sobie dziś przytoczyć parę podstawowych informacji w ramach przypomnienia. Projekt, który to stanowi owoc połączenia sił dwóch polskich ekip – Bit Golem i Ultimate Games, oferuje odbiorcom możliwość zanurzania wędki w lokacjach inspirowanych autentycznymi miejscami. Na schwytanie czeka kilkadziesiąt rodzajów ryb, do jakich dobierzemy się przy pomocy różnych technik łowienia, w tym przykładowo spinningu czy metody muchowej. Prócz zabawy dla pojedynczego gracza, znajdziemy tu tryby sieciowe, a ponadto twórcy chwalą się takimi atrakcjami jak m.in. edytor łowisk, fotorealistycznie wyglądająca woda czy system zmian pogodowych.


Ultimate Fishing Simulator dało się uprzednio poznać posiadaczom komputerów PC. W listopadzie 2017 roku, ta rodzima gra wędkarska zadebiutowała bowiem na Steam Early Access. W sierpniu 2018 roku opuściła zaś fazę rozwojową, zyskując status ukończonego produktu. Po pełnoprawnej premierze przyszła z kolei pora na płatne dodatki, wzbogacające podstawową zawartość o nowe łowiska, łodzie i gatunki ryb. Jak dotąd, światło dzienne ujrzały 3 takie rozszerzenia, dzięki którym można powędkować odpowiednio w kanadyjskim, polodowcowym jeziorze Moraine (Moraine Lake), przy afrykańskiej zaporze wodnej Kariba (Kariba Dam), a także w wodach grenlandzkich (Greenland). Co istotne, nadchodzące miesiące przyniosą jeszcze 2 następne DLC, na które zapewne znajdą się chętni, zwłaszcza że „podstawka” ma bardzo dużo pozytywnych opinii w sklepie Valve.

Wracając do wersji konsolowych, te pojawią się w sprzedaży ze wszystkimi dotychczas wypuszczonymi DLC. A jeśli chodzi o edycję, która to obsługiwać ma sprzęt do wirtualnej rzeczywistości, takowe wydanie będzie dostępne nie tylko na platformie Steam, lecz również w Oculus Store. Ultimate Fishing Simulator VR bankowo będzie wspierać gogle HTC Vive i Oculus Rift, aczkolwiek niewykluczone, że zadziała też z innymi urządzeniami tego typu (Valve Index, Windows Mixed Reality, Oculus Quest).


4 komentarze:

  1. uuu mój kumpel z pracy lubi takie fikuśności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może więc Twojemu koledze przypadnie do gustu ta wędkarska produkcja, zwłaszcza że gra zebrała sporo pozytywnych opinii. :)

      Usuń
    2. Grałam kiedyś w cos podobnego. Całkiem fajne

      Usuń
    3. Ja będę chciała kiedyś na dłużej przysiąść do takiej gry, gdyż coraz bardziej mnie kusi wirtualne wędkowanie. Niby nie jest to gatunek gier, po jaki najczęściej sięgam, ale czasami robię różne odskocznie od stałego repertuaru. :)

      Usuń

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.