Jak ostatnio
poinformowała firma Ultimate Games, konsolowe porty Ultimate Fishing Simulator,
których powstanie zapowiadano już od pewnego czasu, ukażą się w drugiej połowie
bieżącego roku. Ściślej rzecz ujmując, mowa o edycjach dedykowanych PlayStation
4, Xboksowi One i Nintendo Switch. Na tym bynajmniej nie kończą się plany
względem owej wędkarskiej propozycji. A to choćby dlatego, że lato 2019 powinno zaprocentować
premierą wersji dostosowanej do wirtualnej rzeczywistości – Ultimate Fishing
Simulator VR.
O
tym symulatorze łowienia ryb pisałam kiedyś na moim blogu, lecz pozwolę sobie dziś
przytoczyć parę podstawowych informacji w ramach przypomnienia. Projekt, który to
stanowi owoc połączenia sił dwóch polskich ekip – Bit Golem i Ultimate Games,
oferuje odbiorcom możliwość zanurzania wędki w lokacjach inspirowanych autentycznymi
miejscami. Na schwytanie czeka kilkadziesiąt rodzajów ryb, do jakich dobierzemy
się przy pomocy różnych technik łowienia, w tym przykładowo spinningu czy
metody muchowej. Prócz zabawy dla pojedynczego gracza, znajdziemy tu tryby
sieciowe, a ponadto twórcy chwalą się takimi atrakcjami jak m.in. edytor
łowisk, fotorealistycznie wyglądająca woda czy system zmian pogodowych.
Ultimate
Fishing Simulator dało się uprzednio poznać posiadaczom komputerów PC. W
listopadzie 2017 roku, ta rodzima gra wędkarska zadebiutowała bowiem na Steam
Early Access. W sierpniu 2018 roku opuściła zaś fazę rozwojową, zyskując status
ukończonego produktu. Po pełnoprawnej premierze przyszła z kolei pora na płatne
dodatki, wzbogacające podstawową zawartość o nowe łowiska, łodzie i gatunki
ryb. Jak dotąd, światło dzienne ujrzały 3 takie rozszerzenia, dzięki którym
można powędkować odpowiednio w kanadyjskim, polodowcowym jeziorze Moraine
(Moraine Lake), przy afrykańskiej zaporze wodnej Kariba (Kariba Dam), a także w
wodach grenlandzkich (Greenland). Co istotne, nadchodzące miesiące przyniosą
jeszcze 2 następne DLC, na które zapewne znajdą się chętni, zwłaszcza że „podstawka”
ma bardzo dużo pozytywnych opinii w sklepie Valve.
Wracając
do wersji konsolowych, te pojawią się w sprzedaży ze wszystkimi dotychczas wypuszczonymi
DLC. A jeśli chodzi o edycję, która to obsługiwać ma sprzęt do wirtualnej
rzeczywistości, takowe wydanie będzie dostępne nie tylko na platformie Steam,
lecz również w Oculus Store. Ultimate Fishing Simulator VR bankowo będzie wspierać
gogle HTC Vive i Oculus Rift, aczkolwiek niewykluczone, że zadziała też z
innymi urządzeniami tego typu (Valve Index, Windows Mixed Reality, Oculus
Quest).
uuu mój kumpel z pracy lubi takie fikuśności:)
OdpowiedzUsuńByć może więc Twojemu koledze przypadnie do gustu ta wędkarska produkcja, zwłaszcza że gra zebrała sporo pozytywnych opinii. :)
UsuńGrałam kiedyś w cos podobnego. Całkiem fajne
UsuńJa będę chciała kiedyś na dłużej przysiąść do takiej gry, gdyż coraz bardziej mnie kusi wirtualne wędkowanie. Niby nie jest to gatunek gier, po jaki najczęściej sięgam, ale czasami robię różne odskocznie od stałego repertuaru. :)
Usuń