środa, 1 lutego 2017

Beautiful Desolation - zapowiedź



The Brotherhood z Kapsztadu nie zawiodło zaufania darczyńców, którzy swego czasu sypnęli groszem, by wesprzeć na Kickstarterze udaną przygodówkę Stasis. Teraz zaś południowoafrykańska ekipa ponownie zwraca się o pomoc za pośrednictwem platformy crowdfundingowej. Beautiful Desolation, czyli tworzony właśnie projekt, również jest izometryczną grą spod znaku point and click, tyle że tym razem mroczne science fiction zostaje odstawione na rzecz klimatów postapo. Realia skądinąd solidnie wyeksploatowane przez popkulturę, lecz nadal lubiane, a w ujęciu niezależnych deweloperów mają niemałe szanse zaoferować odbiorcy coś świeżego.

To, co wyróżnia produkcję, dotyczy przede wszystkim miejsca, gdzie zostanie osadzona akcja. Beautiful Desolation zabierze graczy na bliski twórcom kontynent, bo do Afryki. Jak zaznaczyłam we wstępie, prześledzimy tu postapokaliptyczna historię, acz jej początki sięgną roku 1980. Wtedy to, według scenariusza, zauważono na niebie zagadkowy monolit, któremu nadano nazwę Penrose. Dziwna struktura błyskawicznie staje się obiektem zainteresowania ze strony wielu krajów, a naukowe badania, jakim zostaje poddana, pozwalają uzyskać dostęp do zaawansowanej technologii. Nietrudno zgadnąć, że taka zdobycz zaowocuje bardzo szybkim postępem. Koniec końców ten gigantyczny rozwój nie wychodzi jednak ludzkości na zdrowie i po wzlocie muszą przyjść konflikty wraz z upadkiem.

Fabuła zapowiada się póki co dość enigmatycznie, ale w zdecydowanie intrygującym sensie. Dlatego ciekawa jestem, jak generalnie rozwinie się cała opowieść. Warto dodać, że problemy na skalę światową zostaną powiązane z prywatnym dramatem rodzinnym. Mianowicie w przygodówce, którą robi studio prowadzone przez dwóch braci (Christopher i Nicolas Bischoff), istotną rolę odegra, nomen omen, wątek rodzeństwa – doktora Marka Leslie oraz starszego sierżanta Dona Leslie. Ich więź zniszczy niestety pewien tragiczny w skutkach wypadek, który jednocześnie pociągnie za sobą lawinę innych, ważnych z punktu widzenia narracji wydarzeń.

Kiedy cywilizacja popadnie w ruinę, wizja takiej przyszłości pokaże nam ludzi, którzy upodobali sobie plemienny i wędrowniczy tryb życia, a elektronikę spostrzegają jako coś magicznego. Bynajmniej nie oznacza to, że zabraknie futurystycznych gadżetów. Wręcz przeciwnie, jak najbardziej będzie można się na nie natknąć (choćby w formie porzuconych reliktów przeszłości), lecz nadmienić trzeba, iż zostaną one przefiltrowane przez estetykę lat osiemdziesiątych minionego stulecia. Jednym z głównym bohaterów będzie zresztą przypominający psa robot o imieniu Pooch. Do jego zadań należy rekonesans i zbieranie informacji na temat niegościnnych środowisk, a swoje możliwości zawdzięcza zaimplementowaniu modułów bazujących na technologii monolitu.


Mimo że autorzy porzucają typowo kosmiczne szaty, The Brotherhood stawia na konsekwencję twórczą, albowiem Beautiful Desolation jest trzecim point and clickiem na koncie zespołu, po Stasis (2015 r.) i jego darmowym spin-offie Cayne, wypuszczonym równolegle z uruchomieniem kickstarterowej kampanii dla najnowszego projektu. Postapokaliptyczną wersję Czarnego Lądu będziemy zatem obserwować w rzucie izometrycznym, podczas gdy mechanika polegać ma na eksploracji otoczenia, przeprowadzaniu konwersacji z napotkanymi postaciami, rozwiązywaniu zagadek logicznych oraz wykorzystywaniu różnych przedmiotów. Słowem, klasyka gatunku.

Zwiedzane w trakcie rozgrywki lokacje będą obficie czerpać z subsaharyjskiej scenerii (fauna, flora itp.). Rzecz jasna deweloperzy popuszczają wodze wyobraźni, by zapewnić swojemu dziełu odpowiednio oryginalne rysy. Co ważne, projektowanie świetnie rokującej oprawy graficznej odbywa się z użyciem fotogrametrii. Zastosowanie tej techniki wiąże się z wirtualnym odtworzeniem uprzednio sfotografowanych scen oraz obiektów. Mało tego, twórcy nie tylko cykają mnóstwo zdjęć, ale też mają kupę roboty przy ręcznym przygotowywaniu misternych miniaturowych modeli, które oczywiście muszą potem uchwycić przy pomocy specjalistycznych aparatów.


Bracia Bischoff, którzy tak na marginesie współpracują również z samym Brianem Fargo przy wizualnej warstwie Wasteland 3 od inXile Entertainment, przekonali mnie, że warto z niecierpliwością wypatrywać Beautiful Desolation. Właściwie to kibicuję The Brotherhood już od momentu poznania Stasis, lecz materiały prezentujące nową przygodówkę studia są nad wyraz kuszące. Nie ukrywam, szykuje się interesujący, klimatyczny i atrakcyjnie wyglądający kawałek kodu. Przewidywana data premiery została ustalona na październik 2019 roku. Postapokaliptyczny point and click z pewnością zawita na komputery z Windowsem, aczkolwiek producenci postarają się także o edycje dedykowane systemom Mac Os i Linux (te jednak mogą nadejść ciut później). Natomiast jeśli chodzi o Kickstartera, do sukcesu potrzeba przynajmniej 120 tysięcy dolarów, zgromadzonych przed upływem 18 lutego bieżącego roku. Osoby, które chciałyby dorzucić trochę pieniążków od siebie, zachęcam do sprawdzenia witryny tejże akcji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.