The Brotherhood z
Kapsztadu nie zawiodło zaufania darczyńców, którzy swego czasu sypnęli groszem,
by wesprzeć na Kickstarterze udaną przygodówkę Stasis. Teraz zaś południowoafrykańska
ekipa ponownie zwraca się o pomoc za pośrednictwem platformy crowdfundingowej. Beautiful
Desolation, czyli tworzony właśnie projekt, również jest izometryczną grą spod
znaku point and click, tyle że tym razem mroczne science fiction zostaje
odstawione na rzecz klimatów postapo. Realia skądinąd solidnie wyeksploatowane
przez popkulturę, lecz nadal lubiane, a w ujęciu niezależnych deweloperów mają
niemałe szanse zaoferować odbiorcy coś świeżego.
To,
co wyróżnia produkcję, dotyczy przede wszystkim miejsca, gdzie zostanie
osadzona akcja. Beautiful Desolation zabierze graczy na bliski twórcom
kontynent, bo do Afryki. Jak zaznaczyłam we wstępie, prześledzimy tu
postapokaliptyczna historię, acz jej początki sięgną roku 1980. Wtedy to,
według scenariusza, zauważono na niebie zagadkowy monolit, któremu nadano nazwę
Penrose. Dziwna struktura błyskawicznie staje się obiektem zainteresowania ze
strony wielu krajów, a naukowe badania, jakim zostaje poddana, pozwalają uzyskać
dostęp do zaawansowanej technologii. Nietrudno zgadnąć, że taka zdobycz
zaowocuje bardzo szybkim postępem. Koniec końców ten gigantyczny rozwój nie
wychodzi jednak ludzkości na zdrowie i po wzlocie muszą przyjść konflikty wraz
z upadkiem.
Fabuła
zapowiada się póki co dość enigmatycznie, ale w zdecydowanie intrygującym
sensie. Dlatego ciekawa jestem, jak generalnie rozwinie się cała opowieść.
Warto dodać, że problemy na skalę światową zostaną powiązane z prywatnym
dramatem rodzinnym. Mianowicie w przygodówce, którą robi studio prowadzone
przez dwóch braci (Christopher i Nicolas Bischoff), istotną rolę odegra, nomen omen,
wątek rodzeństwa – doktora Marka Leslie oraz starszego sierżanta Dona Leslie. Ich
więź zniszczy niestety pewien tragiczny w skutkach wypadek, który jednocześnie
pociągnie za sobą lawinę innych, ważnych z punktu widzenia narracji wydarzeń.
Kiedy
cywilizacja popadnie w ruinę, wizja takiej przyszłości pokaże nam ludzi, którzy
upodobali sobie plemienny i wędrowniczy tryb życia, a elektronikę spostrzegają
jako coś magicznego. Bynajmniej nie oznacza to, że zabraknie futurystycznych
gadżetów. Wręcz przeciwnie, jak najbardziej będzie można się na nie natknąć
(choćby w formie porzuconych reliktów przeszłości), lecz nadmienić trzeba, iż
zostaną one przefiltrowane przez estetykę lat osiemdziesiątych minionego
stulecia. Jednym z głównym bohaterów będzie zresztą przypominający psa robot o
imieniu Pooch. Do jego zadań należy rekonesans i zbieranie informacji na temat
niegościnnych środowisk, a swoje możliwości zawdzięcza zaimplementowaniu
modułów bazujących na technologii monolitu.
Mimo
że autorzy porzucają typowo kosmiczne szaty, The Brotherhood stawia na
konsekwencję twórczą, albowiem Beautiful Desolation jest trzecim point and
clickiem na koncie zespołu, po Stasis (2015 r.) i jego darmowym spin-offie
Cayne, wypuszczonym równolegle z uruchomieniem kickstarterowej kampanii dla najnowszego
projektu. Postapokaliptyczną wersję Czarnego Lądu będziemy zatem obserwować w
rzucie izometrycznym, podczas gdy mechanika polegać ma na eksploracji
otoczenia, przeprowadzaniu konwersacji z napotkanymi postaciami, rozwiązywaniu
zagadek logicznych oraz wykorzystywaniu różnych przedmiotów. Słowem, klasyka
gatunku.
Zwiedzane
w trakcie rozgrywki lokacje będą obficie czerpać z subsaharyjskiej scenerii
(fauna, flora itp.). Rzecz jasna deweloperzy popuszczają wodze wyobraźni, by zapewnić
swojemu dziełu odpowiednio oryginalne rysy. Co ważne, projektowanie świetnie
rokującej oprawy graficznej odbywa się z użyciem fotogrametrii. Zastosowanie
tej techniki wiąże się z wirtualnym odtworzeniem uprzednio sfotografowanych
scen oraz obiektów. Mało tego, twórcy nie tylko cykają mnóstwo zdjęć, ale też
mają kupę roboty przy ręcznym przygotowywaniu misternych miniaturowych modeli,
które oczywiście muszą potem uchwycić przy pomocy specjalistycznych aparatów.
Bracia
Bischoff, którzy tak na marginesie współpracują również z samym Brianem Fargo
przy wizualnej warstwie Wasteland 3 od inXile Entertainment, przekonali mnie,
że warto z niecierpliwością wypatrywać Beautiful Desolation. Właściwie to
kibicuję The Brotherhood już od momentu poznania Stasis, lecz materiały
prezentujące nową przygodówkę studia są nad wyraz kuszące. Nie ukrywam, szykuje
się interesujący, klimatyczny i atrakcyjnie wyglądający kawałek kodu. Przewidywana
data premiery została ustalona na październik 2019 roku. Postapokaliptyczny
point and click z pewnością zawita na komputery z Windowsem, aczkolwiek
producenci postarają się także o edycje dedykowane systemom Mac Os i Linux (te
jednak mogą nadejść ciut później). Natomiast jeśli chodzi o Kickstartera, do
sukcesu potrzeba przynajmniej 120 tysięcy dolarów, zgromadzonych przed upływem
18 lutego bieżącego roku. Osoby, które chciałyby dorzucić trochę pieniążków od
siebie, zachęcam do sprawdzenia witryny tejże akcji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.