piątek, 24 lipca 2020

Artificer: Science of Magic na PC we wrześniu 2020


Co prawda premierę Artificer: Science of Magic, survivalowej gry z elementami RPG, jeszcze niedawno zapowiadano na 23 lipca, lecz wiadomo już, że wypatrujący tytułu odbiorcy będą musieli poczekać trochę dłużej. Rynkowy debiut tej pozycji został bowiem opóźniony, a nowy termin ustalono na wrzesień 2020 roku. Bo choć produkcja jest w obecnym kształcie grywalnym i generalnie gotowym kawałkiem kodu, twórcy pragną jeszcze doszlifować pewne rzeczy tak, by końcowy, wypuszczony do sprzedaży owoc ich prac reprezentował możliwie najwyższą jakość.

Artificer: Science of Magic to produkcja autorstwa studia Psilocybe Games, a jej wydaniem zajmie się firma Games Operators. Tytuł ten zrodził się z myślą o zabawie dla pojedynczego gracza, któremu przypadnie tutaj rola oficera naukowego Raymonda Everetta. Mężczyzna jest typowym umysłem ścisłym i wierzy, że wszystko da się wyjaśnić za pomocą odpowiednich badań. Los spłata mu jednak figla, w efekcie czego protagonista będzie musiał inaczej spojrzeć na świat. A to dlatego, że kosmiczny statek głównego bohatera rozbije się na planecie Alcot. Miejscu nie tylko niebezpiecznym, lecz również potwierdzającym istnienie magii. Ba, w przetrwaniu pomogą Raymondowi właśnie czary, eliksiry itp., aczkolwiek jak najbardziej przyda się też jego techniczno-naukowa wiedza.


Rozgrywka, która łączyć ma survival z pierwiastkami RPG, bazować będzie zarówno na badawczych działaniach, jak i opanowywaniu tajników magii. Pod kątem narracyjnym przełoży się to zaś na mariaż fantasy ze science fiction, co znajdzie także swoje odzwierciedlenie na gruncie oprawy audiowizualnej. W każdym razie, sztuka przetrwania na niezwykłej planecie skłoni bohatera do zgłębiania takich dziedzin jak alchemia, taumaturgia czy wróżbiarstwo, co pomoże mu wytwarzać potężne artefakty. Wraz z kolejnymi postępami, będziemy chociażby odkrywać przepisy na różne mikstury i rytuały, warzyć eliksiry, a także uczyć się czarów oraz języka obcych, niezbędnego do odczytywania grymuarów. Wypady do starożytnych ruin pozwolą nam położyć ręce na sekretach magicznego rzemiosła, natomiast starcia z rozmaitymi stworami zaprocentują możliwością do przeprowadzania sekcji zwłok, dzięki czemu poznamy słabe punkty wrogów i zrobimy z tego użytek podczas następnych konfrontacji.

Artificier: Science of Magic pojawi się na komputerach PC, co nastąpić ma – według najświeższych doniesień – we wrześniu bieżącego roku. Ewentualnych zainteresowanych odsyłam do karty produktu na platformie Steam, gdzie zamieszczono m.in. więcej screenów oraz informację o zapisach do zamkniętej bety (odnośnik do stosownego formularza widnieje w tamtejszych newsach, w dziale „Niedawne wydarzenia i ogłoszenia”).


32 komentarze:

  1. Średnio podoba mi się grafika, wolę bardziej rozwinięte, że tak napiszę. :) Chociaż sam zamysł fabuły brzmi interesująco, bo wokoł magii, a jak wiadomo - magia to życie. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ta grafika nie zachwyciła nie wiadomo jak, ale widzę w grze potencjał pod kątem pozostałych jej aspektów, a konkretnie warstwy fabularnej i mechanizmów rozgrywki. :)

      Usuń
    2. No ta grafika, jak ze starych gier

      Usuń
    3. Mam podobne skojarzenia. :)

      Usuń
    4. Rozumiem, specyficzna ta grafika. Mnie bardziej interesują tu właśnie mechanizmy rozgrywki i sam pomysł na fabułę.

      Usuń
    5. Ciekawe czy są intrygujące

      Usuń
  2. Sama fabuła faktycznie całkiem ciekawa, ale niestety ja nie lubię takiej grafiki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też właśnie zainteresowała szczególnie fabuła, no i rozgrywka.

      Usuń
  3. Przypomina mi trochę Margonem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Margonem słyszałam, ale sama nigdy w to nie grałam. :)

      Usuń
    2. Nie mogłam sobie przypomnieć jak się ta gra nazywała ale juz znalazłam odpowiedź 😁 właśnie z margonem mi się skojarzyła ta gierka

      Usuń
    3. Swoją drogą, w Margonem chyba dużo osób kiedyś grało. O ile mnie pamięć nie myli, niegdyś w jakimś czasopiśmie dawali nawet kody do tej gry (pewnie na jakieś złoto lub inne przedmioty).

      Usuń
  4. Cóż, takie gry graficzne są mi bardziej znane. Jeśli chodzi o nowoczesną grafikę gry, taką jak te grane przez moje siostrzenice, ... gram w tę grę niezdarnie 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. As for me, I play games with different graphics - both retro and more modern.

      Usuń
  5. Aż bym się pokusiła. Grafika specyficzna, dlatego czuję się zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie z takimi specyficznymi oprawami może też być właśnie tak, że niektórych graczy właśnie przyciągną do siebie dzięki swojemu stylowi, który to odbiega od klasycznego piękna. :)

      Usuń
  6. Pomysł na grę fajny, ale grafika jak sprzed dobrych 20 lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak jeśli pozostałe aspekty zostaną wykonane bez zarzutu, to można przymknąć oko na taką grafikę. :)

      Usuń
  7. Dawno w nic nie grałem. Ale recenzja zachęcająca . Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No akurat news, bo gra dopiero będzie miała swoją premierę. Cieszę się jednak, że zainteresował Cię ów tytuł. :) Ode mnie również serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  8. Grafika mogłaby być dużo lepsza, ale fabuła wydaje się naprawdę ciekawa :) Super wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sam motyw uczenia się magii może być ciekawy. Grafika trochę słabiej zachęca ale można przymknąć na nią oko. No cóż nich dobrze dopracują skoro przedłużają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama grafika już się nie zmieni, bo twórcy przyjęli taki styl. Niemniej mają być dopieszczone różne detale pod kątem technicznym, w tym np. balans rozrywki chyba. :)

      Usuń
    2. Domyślam się, że całej grafiki nie zmienia. To stanowczo za dużo. Zresztą niektórzy lubią taki styl :)

      Usuń
    3. Dokładnie, niektórym właśnie może się taka specyficzna oprawa spodobać. :)

      Usuń
  10. podobnie jak u większości - grafika średnio do mnie przemawia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie też nie zrobiła oszałamiającego wrażenia, ale widzę w tej grze potencjał z uwagi na inne jej aspekty, czyli fabułę i mechanikę. :)

      Usuń

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.