piątek, 4 września 2020

Steamowa premiera Wingspan we wrześniu

 


Ujawniono konkretny dzień debiutu gry Wingspan (Na skrzydłach) – strategicznej karcianki, która jest cyfrowym wcieleniem cieszącej się popularnością i uznaniem planszówki o tym samym tytule. Rynkowe entrée produkcji nastąpić ma już wkrótce, bo 17 września. Wtedy to ta łącząca relaks z wyzwaniem pozycja zawita do oferty platformy Steam, ukazując się tam w wersji dla użytkowników komputerów PC i Mac. W związku z ogłoszeniem daty premiery, pokazano też okolicznościowy zwiastun.

Planszówkowy pierwowzór „bez prądu” to projekt autorstwa  Elizabeth Hargrave, a o jego wydanie zadbała w 2019 roku amerykańska firma Stonemaier Games. Przeniesieniem marki na grunt cyfrowej rozrywki zajęło się natomiast niezależne, polskie studio Monster Couch z Poznania. O wirtualnej edycji Wingspan pisałam zresztą kiedyś w jednym z blogowych newsów, lecz – z racji jej bliskiego nadejścia – pozwolę sobie przypomnieć parę informacji na temat tej bardzo atrakcyjnej propozycji.

 


Strategiczno-karciana zabawa umożliwi nam tutaj stworzenie własnego rezerwatu przyrody, za co zabierzemy się samodzielnie, czyli w trybie dla pojedynczego gracza, bądź w większym gronie, przystępując do rywalizacji z maksymalnie 5 osobami. Podkreślić równocześnie trzeba, iż nazwa tej produkcji nieprzypadkowo zawiera skrzydlate odwołania. Wingspan jest bowiem przyrodniczą grą o dzikich ptakach, których to rozmaite gatunki mają szansę znaleźć bezpieczne schronienie na terenie naszego rezerwatu.

Jak obiecują rodzimi deweloperzy, możemy liczyć na obecność 170 gatunków ptactwa, w tym przykładowo pelikany czy jastrzębie. By jednak z powodzeniem przyciągnąć do swoich ziem przeróżne okazy, będziemy musieli – co zrozumiałe – zatroszczyć się o odpowiednie dla nich warunki. Należyty rozwój siedlisk sprzyjać ma zaś chociażby bardziej owocnemu składaniu nowych jaj. Warto przy okazji nadmienić, że w trakcie rozgrywki usłyszymy realistyczne ptasie trele.

Witrynę Wingspan na Steam (PC, Mac) znajdziecie pod tym odnośnikiem. A co z zapowiadaną swego czasu wersją na Switcha? Ta także ujrzy światło dzienne, tyle że później. Najnowszy zwiastun poniżej.

 

 

23 komentarze:

  1. Fajny pomysł na grę, przybliża nazwy ptaków, ich wygląd i być może coś jeszcze... :) Nie wiedziałam o tej grze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też bardzo zaciekawił ten tytuł - nie tylko z uwagi na ładną oprawę audiowizualną i ciekawą mechanikę, lecz również za sprawą przyrodniczej tematyki. :)

      Usuń
  2. Lubię takie strategiczno-karciane gry:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooo to mi się podoba - pakiem być - cudowne obrazy, takie dopracowane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też podoba się ta grafika - jest śliczna. :)

      Usuń
    2. tak - to wbrew pozorom nie zdarza się aż tak często

      Usuń
    3. Zależy też, co się komu podoba. Niemniej grafika w Wingspan jest tak ładna, że bardzo dużo osób doceni jej staranne wykonanie. :)

      Usuń
  4. Tutaj wiem o planszówce i nawet było głośno o niej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam bezpośredniej styczności z planszówką, ale przyznam, że ta cyfrowa wersja bardzo mnie kusi. :)

      Usuń
    2. Ja z planszówką też nie

      Usuń
    3. Zresztą z cyfrową też

      Usuń
    4. Cyfrowa dopiero będzie mieć premierę, acz była wcześniej możliwość zapisywania się do beta testów, które przeprowadzano na Steamie.

      Usuń
    5. Czemu nie, może kiedyś uda się zagrać. :)

      Usuń
  5. Gry karciane najbardziej lubię w wersji klasycznej, gdzie można trzymać karty w ręce. Jakoś przyjemniej mi się w nie gra. Niemniej widać, że gra jest bardzo ładnie wykonana, więc mogłabym z ciekawości spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda wirtualnych kart nie da się wziąć do rąk, ale wyglądają tak ślicznie, że nawet samo patrzenie sprawia dużo przyjemności. :)

      Usuń
  6. Pomysł na grę interesujący, jednakże nie dla mnie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem i również przesyłam serdeczne pozdrowienia. :)

      Usuń
  7. Gry karciane to nie moja ulubiona kategoria gier, ale tu muszę przyznać, ze grafika jest obledna

    OdpowiedzUsuń
  8. Karciankę widziałam, to już Ci chyba pisałam :P ale komputerowa wersja też ciekawie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wspominałaś o tym. Mnie z kolei ta komputerowa wersja bardzo kusi. :)

      Usuń

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.