środa, 5 kwietnia 2017

Co tam słychać w przygodówkowym świecie? #45


W tym odcinku blogowego przeglądu bezapelacyjnie dominuje Artifex Mundi, aczkolwiek przygodowe wieści nie zamykają się na producencko-wydawniczych zapowiedziach polskiej ekipy. Zobaczycie zresztą sami – zapraszam do lektury!


Bractwo Tajemnic 5 i inne premiery od Artifex Mundi
Katowicka firma Artifex Mundi, która zasłużenie cieszy się renomą w segmencie gier HOPA, nie próżnuje, tym samym sprawiając masę frajdy sympatykom casualowych przygodówek z ukrytymi obiektami. Lada moment, bo 6 kwietnia, katalog polskiego producenta i wydawcy wzbogaci się o piątą odsłonę cyklu Bractwo Tajemnic, opatrzoną podtytułem Smocze Królestwo. W tej części serii od węgierskiego studia Sunward Games, główna bohaterka Sarah Pennington postanowi odwiedzić przyjaciółkę z dawnych lat i zarazem słynną podróżniczkę Julie, która wpadła na trop legendarnej krainy. Relaksująca w założeniach wyprawa okaże się jednak bardziej skomplikowana, skoro znajoma zostaje uprowadzona. Trzeba będzie więc uwolnić ją z łapsk stojącego za porwaniem Klanu Smoka, który już wcześniej zdążył naprzykrzyć się pannie Pennington. Produkcja zawita pod strzechy użytkowników systemów Windows, Mac OS i Linux, a także urządzeń mobilnych z iOSem oraz Androidem.

Zapomniane Księgi: Skradzione Królestwo

To oczywiście nie koniec dobroci, gdyż prócz Bractwa Tajemnic 5 (The Secret Order 5: The Buried Kingdom), Artifex ma więcej planów na najbliższe miesiące. Jeszcze w kwietniu można spodziewać się nadejścia trzech tytułów. Jeden to znane m.in. pecetowcom Zapomniane Księgi: Skradzione Królestwo (Lost Grimoires: Stolen Kingdom) o młodej alchemiczce, która zostaje zaangażowana w konflikt, solidne zaburzający równowagę w obrębie rodzinnego kraju. Opracowana przez warszawskie studio World-Loom produkcja zadebiutuje tym razem w wersji na Xbox One. Konsolowej edycji, z taką różnicą, że na PlayStation 4, doczeka się ponadto starcie z Borutą, czyli Eventide: Słowiańska Baśń (Slavic Fables) od innej ekipy ze stolicy – The House of Fables. Potem zaś Artifex powróci do Steama i platform mobilnych, albowiem tam właśnie nadciągną Królewskie Opowieści 3: Kres Świtu (Queen’s Quest 3: The End of Dawn) o perypetiach studentki alchemii Zory Eliany.
 
Królewskie Opowieści 3: Kres Świtu
Co poza tym? W maju z pewnością można liczyć na 2 pozycje. Pierwsza ucieszy tych, którzy grają na komputerach PC i sprzęcie przenośnym. Mowa o projekcie pt. Upiorne Akta: Oblicze Zbrodni (Ghost Files: The Face of Guilt), fundującym nam fabularne połączenie kryminału z elementami grozy. Przedstawiona tu historia pozwoli wskoczyć w buty policjantki Emily Meyer, która ruszy tropem seryjnego zabójcy o pseudonimie „Winowajca”. Pod koniec maja na PlayStation 4 trafi natomiast druga część wyśmienitego cyklu, w przypadku którego Artifex Mundi piastuje zarówno stanowisko wydawcy, jak i producenta – Enigmatis 2: The Mists of Ravenwood (Mgły Ravenwood). To prawdziwa gratka dla wielbicieli detektywistycznych historii z wątkami nadprzyrodzonymi.
 
Tajemnica Scarlett: Przeklęte Dziecko
Początek czerwca zostanie z kolei przywitany grą Tajemnice Scarlett: Przeklęte Dziecko (Scarlett Mysteries: The Cursed Child), gdzie, jako paranormalnie uzdolniona niewiasta, zgłębimy sekrety pewnej wiktoriańskiej posiadłości. Premiera nastąpi na Steamie oraz platformach mobilnych. Powodów do narzekań nie będą mieć też konsolowcy, ponieważ dla posiadaczy XBO przyszykowano przepiękne, baśniowe Grim Legends 2: Song of the Dark Swan (Mroczne Legendy 2: Czarny Łabędź), a użytkownicy PS4 powędrują po surrealistycznych sceneriach z Dark Arcana: The Carnival (Mroczne Arkana: Carnival). Równie apetycznie zapowiada się końcówka czerwca, zwłaszcza jeśli odpalacie HOPKI na komputerach PC lub/i w wersjach mobilnych. Wtedy to dostaniemy szansę, aby za sprawą Perskich Nocy: Piasków Przeznaczenia (Persian Nights: Sands of Wonders) udać się do starożytnego Bliskiego Wschodu.
 
Grim Legends 2: Song of the Dark Swan

Sprzedażowy debiut Blackwood Crossing
Tak jak to było zapowiadane, na ten tydzień przypada premiera pierwszoosobowej gry przygodowej Blackwood Crossing, za opracowanie której odpowiada niezależne brytyjskie studio PaperSeven. Wpierw, a konkretnie 4 kwietnia światło dzienne ujrzała edycja dedykowana PlayStation 4 (do kupienia na PlayStation Store). Ociupinkę później, bo 5 kwietnia, dochodzą kolejne platformy – komputery PC (do nabycia na Steamie) oraz konsole Xbox One (gra dostępna w sklepie Microsoftu). Fabuła tejże produkcji skupi się na perypetiach osieroconego rodzeństwa – nastoletniej Scarlett i jej młodszego brata Finna. W trakcie rozgrywki pokierujemy poczynaniami dziewczyny, która po przebudzeniu spostrzega, że odbywa wraz z chłopcem podróż pociągiem. Szybko okazuje się też, iż to nie jest zwyczajna przejażdżka, lecz magiczna i zarazem refleksyjna wyprawa, prowokująca do rozważań o rodzinnych więziach, miłości oraz stracie. Scarlett otrzyma w ten sposób możliwość do przeanalizowania relacji, jakie łączą ją z braciszkiem.




Futurust – powstaje polska produkcja inspirowana Machinarium
Futurust to przygodówka, której tworzeniem zajmuje się mała polska ekipa w następującym składzie: Daniel "d3n" Włodarski, Tomasz "Fanotherpg" Kaczmarek, Igor Hardy. Projekt nieprzypadkowo wzbudza skojarzenia ze słynnym Machinarium, a to dlatego, że rodzimy zespół wymienia wśród źródeł natchnienia twórczość czeskiego studia Amanita Design. Ponadto, niezależni deweloperzy powołują się na inspirację grami firmy LucasArts, literaturą z kręgu fantastyki naukowej oraz aktualnymi wydarzeniami ze świata. Jak słusznie sugeruje tytuł produkcji, akcja zabierze odbiorców do futurystycznego uniwersum, w którym da się dostrzec analogie do współczesności. W takich oto realiach egzystują inteligentne maszyny, formując własne społeczeństwo na terenie przemysłowego kompleksu. Niemniej w grze znajdzie się także miejsce dla dzikiej przyrody, tyle że ta rozwija się poza granicami ośrodka.


W każdym razie, nie będzie to opowieść o krainie mlekiem i miodem płynącej, gdyż wraz z upływem czasu przybiera na sile pewien konflikt, a w centrum zawirowań wyląduje główny bohater – robot Rust. Jak potoczą się losy owego jegomościa? To zależy od działań gracza, tym bardziej że twórcy obiecują nieliniową fabułę. Na oprawę graficzną złożą się ręcznie malowane, akwarelowe lokacje i animacje, a co do platform, na jakich powinien ukazać się Futurust, deweloperzy biorą pod uwagę m.in. komputery z systemem Windows oraz urządzenia mobilne. O dostępności tytułu na różnych sprzętach w dużej mierze zadecydują wyniki kampanii na Kickstarterze, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. progów dodatkowych (stretch goals). Zbiórka potrwa do piątku 7 kwietnia, a kto chciałby finansowo wesprzeć polskich autorów, powinien zajrzeć na kickstartertową witrynę projektu. Pełna wersja zostałaby wydana w ostatnich miesiącach roku 2018 lub na początku 2019, lecz przed końcem lata 2017 możemy spodziewać się dema prezentującego kilka poziomów gry.




The Franz Kafka Videogame – premiera
Z dniem 6 kwietnia bieżącego roku do sprzedaży trafi dwuwymiarowa przygodówka The Franz Kafka Videogame, której wydawcą jest niemieckie studio Daedalic Entertainment, a producentem Denis Galanin – niezależny deweloper z Rosji, działający pod ksywką mif2000. Zgodnie ze swoją nazwą, gra bazuje na twórczości Franza Kafki, pozwalając odbiorcom wcielić się w niejakiego K. Nasz protagonista ku własnemu zaskoczeniu dostaje ofertę pracy, która skłania mężczyznę do zagranicznego wyjazdu. A wszystko to stanie się pretekstem do prześledzenia historii skąpanej w oparach absurdu i surrealizmu, co każe przypuszczać, że obiecywane oryginalne łamigłówki również wpiszą się w tę specyficzną konwencję. Steamową kartę produktu znajdziecie pod tym adresem, a ja w ramach ciekawostki dodam, iż to nie pierwsze przygodówkowe podejście pana Galanina do literatury. W roku 2010 mif2000 wypuścił bowiem humorystyczną wariację na temat arcydzieła Williama Szekspira pt. Hamlet or last game without MMORPG elements, shaders, and product placement (w skrócie po prostu Hamlet).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.