W tym odcinku
blogowego przeglądu bezapelacyjnie dominuje Artifex Mundi, aczkolwiek
przygodowe wieści nie zamykają się na producencko-wydawniczych zapowiedziach
polskiej ekipy. Zobaczycie zresztą sami – zapraszam do lektury!
Bractwo Tajemnic
5 i inne premiery od Artifex Mundi
Katowicka
firma Artifex Mundi, która zasłużenie cieszy się renomą w segmencie gier HOPA,
nie próżnuje, tym samym sprawiając masę frajdy sympatykom casualowych
przygodówek z ukrytymi obiektami. Lada moment, bo 6 kwietnia, katalog polskiego
producenta i wydawcy wzbogaci się o piątą odsłonę cyklu Bractwo Tajemnic,
opatrzoną podtytułem Smocze Królestwo. W tej części serii od węgierskiego
studia Sunward Games, główna bohaterka Sarah Pennington postanowi odwiedzić
przyjaciółkę z dawnych lat i zarazem słynną podróżniczkę Julie, która wpadła na
trop legendarnej krainy. Relaksująca w założeniach wyprawa okaże się jednak
bardziej skomplikowana, skoro znajoma zostaje uprowadzona. Trzeba będzie więc
uwolnić ją z łapsk stojącego za porwaniem Klanu Smoka, który już wcześniej
zdążył naprzykrzyć się pannie Pennington. Produkcja zawita pod strzechy
użytkowników systemów Windows, Mac OS i Linux, a także urządzeń mobilnych z
iOSem oraz Androidem.
Zapomniane Księgi: Skradzione Królestwo |
To
oczywiście nie koniec dobroci, gdyż prócz Bractwa
Tajemnic 5 (The Secret Order 5: The
Buried Kingdom), Artifex ma więcej planów na najbliższe miesiące. Jeszcze w
kwietniu można spodziewać się nadejścia trzech tytułów. Jeden to znane m.in.
pecetowcom Zapomniane Księgi: Skradzione
Królestwo (Lost Grimoires: Stolen
Kingdom) o młodej alchemiczce, która zostaje zaangażowana w konflikt,
solidne zaburzający równowagę w obrębie rodzinnego kraju. Opracowana przez
warszawskie studio World-Loom produkcja zadebiutuje tym razem w wersji na Xbox
One. Konsolowej edycji, z taką różnicą, że na PlayStation 4, doczeka się
ponadto starcie z Borutą, czyli Eventide:
Słowiańska Baśń (Slavic Fables)
od innej ekipy ze stolicy – The House of Fables. Potem zaś Artifex powróci do
Steama i platform mobilnych, albowiem tam właśnie nadciągną Królewskie Opowieści 3: Kres Świtu (Queen’s Quest 3: The End of Dawn) o
perypetiach studentki alchemii Zory Eliany.
Co
poza tym? W maju z pewnością można liczyć na 2 pozycje. Pierwsza ucieszy tych,
którzy grają na komputerach PC i sprzęcie przenośnym. Mowa o projekcie pt. Upiorne Akta: Oblicze Zbrodni (Ghost Files: The Face of Guilt),
fundującym nam fabularne połączenie kryminału z elementami grozy. Przedstawiona
tu historia pozwoli wskoczyć w buty policjantki Emily Meyer, która ruszy tropem
seryjnego zabójcy o pseudonimie „Winowajca”. Pod koniec maja na PlayStation 4
trafi natomiast druga część wyśmienitego cyklu, w przypadku którego Artifex
Mundi piastuje zarówno stanowisko wydawcy, jak i producenta – Enigmatis 2: The Mists of Ravenwood (Mgły Ravenwood). To prawdziwa gratka
dla wielbicieli detektywistycznych historii z wątkami nadprzyrodzonymi.
Początek
czerwca zostanie z kolei przywitany grą Tajemnice
Scarlett: Przeklęte Dziecko (Scarlett
Mysteries: The Cursed Child), gdzie, jako paranormalnie uzdolniona
niewiasta, zgłębimy sekrety pewnej wiktoriańskiej posiadłości. Premiera nastąpi
na Steamie oraz platformach mobilnych. Powodów do narzekań nie będą mieć też
konsolowcy, ponieważ dla posiadaczy XBO przyszykowano przepiękne, baśniowe Grim Legends 2: Song of the Dark Swan (Mroczne Legendy 2: Czarny Łabędź), a
użytkownicy PS4 powędrują po surrealistycznych sceneriach z Dark Arcana: The Carnival (Mroczne Arkana: Carnival). Równie
apetycznie zapowiada się końcówka czerwca, zwłaszcza jeśli odpalacie HOPKI na
komputerach PC lub/i w wersjach mobilnych. Wtedy to dostaniemy szansę, aby za
sprawą Perskich Nocy: Piasków
Przeznaczenia (Persian Nights: Sands
of Wonders) udać się do starożytnego Bliskiego Wschodu.
Sprzedażowy
debiut Blackwood Crossing
Tak
jak to było zapowiadane, na ten tydzień przypada premiera pierwszoosobowej gry
przygodowej Blackwood Crossing, za opracowanie której odpowiada niezależne
brytyjskie studio PaperSeven. Wpierw, a konkretnie 4 kwietnia światło dzienne
ujrzała edycja dedykowana PlayStation 4 (do kupienia na PlayStation Store).
Ociupinkę później, bo 5 kwietnia, dochodzą kolejne platformy – komputery PC (do
nabycia na Steamie) oraz konsole Xbox One (gra dostępna w sklepie Microsoftu). Fabuła tejże produkcji skupi się na perypetiach osieroconego
rodzeństwa – nastoletniej Scarlett i jej młodszego brata Finna. W trakcie
rozgrywki pokierujemy poczynaniami dziewczyny, która po przebudzeniu spostrzega,
że odbywa wraz z chłopcem podróż pociągiem. Szybko okazuje się też, iż to nie
jest zwyczajna przejażdżka, lecz magiczna i zarazem refleksyjna wyprawa,
prowokująca do rozważań o rodzinnych więziach, miłości oraz stracie. Scarlett
otrzyma w ten sposób możliwość do przeanalizowania relacji, jakie łączą ją z
braciszkiem.
Futurust –
powstaje polska produkcja inspirowana Machinarium
Futurust
to przygodówka, której tworzeniem zajmuje się mała polska ekipa w następującym składzie:
Daniel "d3n" Włodarski, Tomasz "Fanotherpg" Kaczmarek, Igor
Hardy. Projekt nieprzypadkowo wzbudza skojarzenia ze słynnym Machinarium, a to
dlatego, że rodzimy zespół wymienia wśród źródeł natchnienia twórczość
czeskiego studia Amanita Design. Ponadto, niezależni deweloperzy powołują się na
inspirację grami firmy LucasArts, literaturą z kręgu fantastyki naukowej oraz
aktualnymi wydarzeniami ze świata. Jak słusznie sugeruje tytuł produkcji, akcja
zabierze odbiorców do futurystycznego uniwersum, w którym da się dostrzec analogie
do współczesności. W takich oto realiach egzystują inteligentne maszyny,
formując własne społeczeństwo na terenie przemysłowego kompleksu. Niemniej w
grze znajdzie się także miejsce dla dzikiej przyrody, tyle że ta rozwija się
poza granicami ośrodka.
W
każdym razie, nie będzie to opowieść o krainie mlekiem i miodem płynącej, gdyż
wraz z upływem czasu przybiera na sile pewien konflikt, a w centrum zawirowań
wyląduje główny bohater – robot Rust. Jak potoczą się losy owego jegomościa? To
zależy od działań gracza, tym bardziej że twórcy obiecują nieliniową fabułę. Na
oprawę graficzną złożą się ręcznie malowane, akwarelowe lokacje i animacje, a
co do platform, na jakich powinien ukazać się Futurust, deweloperzy biorą pod
uwagę m.in. komputery z systemem Windows oraz urządzenia mobilne. O dostępności
tytułu na różnych sprzętach w dużej mierze zadecydują wyniki kampanii na
Kickstarterze, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. progów dodatkowych (stretch
goals). Zbiórka potrwa do piątku 7 kwietnia, a kto chciałby finansowo wesprzeć
polskich autorów, powinien zajrzeć na kickstartertową witrynę projektu.
Pełna wersja zostałaby wydana w ostatnich miesiącach roku 2018 lub na początku
2019, lecz przed końcem lata 2017 możemy spodziewać się dema prezentującego
kilka poziomów gry.
The Franz Kafka
Videogame – premiera
Z
dniem 6 kwietnia bieżącego roku do sprzedaży trafi dwuwymiarowa przygodówka The
Franz Kafka Videogame, której wydawcą jest niemieckie studio Daedalic
Entertainment, a producentem Denis Galanin – niezależny deweloper z Rosji,
działający pod ksywką mif2000. Zgodnie ze swoją nazwą, gra bazuje na twórczości
Franza Kafki, pozwalając odbiorcom wcielić się w niejakiego K. Nasz
protagonista ku własnemu zaskoczeniu dostaje ofertę pracy, która skłania
mężczyznę do zagranicznego wyjazdu. A wszystko to stanie się pretekstem do
prześledzenia historii skąpanej w oparach absurdu i surrealizmu, co każe
przypuszczać, że obiecywane oryginalne łamigłówki również wpiszą się w tę
specyficzną konwencję. Steamową kartę produktu znajdziecie pod tym adresem,
a ja w ramach ciekawostki dodam, iż to nie pierwsze przygodówkowe podejście
pana Galanina do literatury. W roku 2010 mif2000 wypuścił bowiem humorystyczną
wariację na temat arcydzieła Williama Szekspira pt. Hamlet or last game without MMORPG elements, shaders, and product
placement (w skrócie po prostu Hamlet).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.