W przygodówkowej
branży jak zwykle coś się dzieje, o czym świadczy choćby ujawniona niedawno
lista nowych projektów studia Telltale Games. Gwoli ścisłości, nie są to
stuprocentowe świeżynki, gdyż chodzi o kolejne odsłony znanych już pozycji:
drugie sezony Batmana i The Wolf Among Us, a także czwarta seria The Walking
Dead, którą nieprzypadkowo opatrzono roboczym podtytułem The Final Season.
Poniżej zaś jeszcze kilka innych wieści, na jakie zwróciłam ostatnio uwagę.
Lost Grimoires
na PS4
Na
25 lipca przypada debiut gry Lost
Grimoires: Stolen Kingdom (Zapomniane
Księgi: Skradzione Królestwo) w wersji dla posiadaczy konsol PlayStation 4.
Produkcja, której obecność na rynku zawdzięczamy warszawskiemu World-Loom i
katowickiemu Artifex Mundi, dała się
wcześniej poznać m.in. użytkownikom Windowsów, sprzętu mobilnego oraz Xboksów
One. Do powyższego grona dołączają więc teraz zwolennicy urządzeń firmy Sony,
mogąc tym samym odwiedzić wreszcie tytułowe królestwo. Owa kraina przeżywa
akurat ciężkie chwile w postaci politycznych intryg i zamieszek, które nie wróżą
dobrze na przyszłość. Niemniej istnieje światełko w tunelu, a próby naprawy
sytuacji podejmie się główna bohaterka – młoda adeptka alchemii.
Co
ciekawe, dziewczyna planuje odbyć końcowe praktyki w dziedzinie sztuk tajemnych
i – owszem – jak najbardziej dostaje taką możliwość, tyle że nie spodziewała
się aż tak intensywnych zajęć. Nie dość, że powalczy o dobro królestwa, to na
dokładkę, przyjdzie jej stawić czoła rodzinnym sekretom z przeszłości. Przygody
protagonistki ubrano natomiast w gameplay, który zadowoli sympatyków
casualowych koktajli z point and clicków i ukrytych obiektów. Warto przy tym
nadmienić, iż talent bohaterki zaprocentował implementacją podręcznego stanowiska
alchemicznego. Jeżeli zainteresowani jesteście zagraniem w Lost Grimoires na
PS4, szykujcie 42 zł, bo dokładnie taką cenę ustalono dla tejże edycji (do
kupienia na PlayStation Store).
Alaska na
Kickstarterze
Alaska to niezależny thriller
przygodowy, nad którym pracuje jednoosobowe studio Wreck Tangle Games. Adam
Reed, ojciec projektu, stara się aktualnie o finansowe wsparcie za
pośrednictwem platformy crowdfundingowej Kickstarter, gdzie do 18 sierpnia 2017
roku musi uzbierać przynajmniej 15 tysięcy funtów w celu uzyskania upragnionego
zastrzyku gotówki. Fabuła gry pozwoli zasmakować życia niejakiego Blake’a,
który mieszka w małym górskim miasteczku na terenie Alaski. Społeczność owej
mieściny składa się raptem z pięciu rodzin, wiodących spokojną egzystencję z
dala od innych. Niestety, codzienność zostaje zaburzona wraz z odkryciem
martwego ciała. Co gorsza, ofiara nie wyzionęła ducha na skutek wypadku, a
morderca może przecież uderzyć ponownie.
Środowisko
gry poobserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, przy czym deweloper nie
zamierza ograniczać narracji jedynie do kryminalnej intrygi. Dlatego też pragnie
zawrzeć w swoim tytule takie czynności jak dla przykładu wędkowanie, rąbanie
drewna czy łyżwiarstwo. Oprócz tego, należy nastawić się na rozwiązywanie
łamigłówek i przeprowadzanie konwersacji z licznymi kwestiami dialogowymi do
wyboru. Dodam, że początkowe fragmenty rozgrywki skoncentrują się na tzw.
prozie życiowej, w tym pielęgnowanie relacji z sąsiadami. Takie posunięcie ma
zwiększyć osobisty wymiar całej historii i zaangażowanie gracza w obliczu
późniejszej tragedii, która nada fabule znacznie mroczniejszy ton. Komu zaufać?
Czemu kumpel nagle dziwnie się zachowuje? Kto wkroczył na ścieżkę zabijania? Te
i inne pytania zaczną wtedy zaprzątać głowę bohatera, którego przygody, o ile
wszystko pójdzie po myśli autora gry, zostałyby wypuszczone w grudniu 2017
roku. Jeżeli chcecie pomóc twórcy, zapraszam do odwiedzenia kickstarterowej witryny Alaski. W serwisie Game Jolt pobierzecie zaś demonstracyjną
wersję produkcji.
Fat Dog Games
rusza na podbój Chin
Zespół
z Fat Dog Games, który zajmuje się
wydawaniem gier niezależnych, ogłosił swoje uczestnictwo w targach rozrywki
cyfrowej ChinaJoy. Organizowana w Szanghaju
impreza startuje 27 lipca, a kończy się 31 dnia tegoż miesiąca. Polska firma
nie omieszka tam oczywiście pokazać gier ze swojego wydawniczego katalogu, m.in.
kociego RPG-a The Chronicles of Nyanya i mrocznej platformówki Dream Alone. Co
jednak szczególnie ważne w kontekście mojego przeglądu, na stoisku Fat Dog
Games nie zabraknie także pierwszoosobowej gry przygodowej w klimacie
psychologicznego horroru – Inner Voices
autorstwa rodzimej ekipy z Sigma Games (Simulation Games Studio). Ów tytuł miał
swoją premierę w maju 2017 roku, a jego akcja została osadzona w nieustannie
zmieniającym się labiryncie.
Klabater wydawcą
We. The Revolution
Polska
firma Klabater ogłosiła, że do jej wydawniczego portfolio trafiła produkcja We. The Revolution. Za opracowanie gry
odpowiada małe krakowskie studio Polyslash, które ma na koncie horror Phantaruk
z 2016 roku. We. The Revolution można określić mianem gatunkowej hybrydy,
ponieważ znajdziemy tu przykładowo elementy strategii oraz przygodówkowy nacisk
na fabułę. Przedstawiona w grze historia przeniesie odbiorców do XVIII-wiecznej
Francji i burzliwego okresu Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Zakładając
sędziowski strój, będziemy przewodniczyć sądowym rozprawom, podczas których
zdecydujemy o czyjejś winie lub niewinności. Słowem, od nas zależy los typowych
kryminalistów, rewolucjonistów, reprezentantów przeciwnego obozu oraz szarych
obywateli. Z jednej strony, gracze otrzymają zatem faktycznie dużą władzę. Z
drugiej, sami muszą zachować ostrożność i stać się wytrawnym zawodnikiem na
paryskiej arenie politycznej, co oznacza zyskanie wprawy w obmyślaniu intryg.
We. The Revolution powinno ujrzeć
światło dzienne w 2018 roku (Windows, Mac Os, Linux).
Obduction na PS4
Pierwszoosobowa
przygodówka Obduction to duchowy
spadkobierca Mysta zarówno za sprawą mechaniki, jak i samych twórców, albowiem
grę zrobiło studio Cyan, stojące wszak za powstaniem kultowej serii. Produkcja ukazała
się w ubiegłym roku, m.in. na komputerach z systemami Windows, a w ostatnim
czasie deweloperzy zdradzili, kiedy konkretnie możemy spodziewać się nadejścia
wersji na PlayStation 4, oferującej ponadto wsparcie dla PS VR. Premierę
konsolowej inkarnacji Obduction wyznaczono na 29 sierpnia bieżącego roku, z
kolei cena ma wynieść 29,99 dolarów. Opublikowanie owego oświadczenia zbiegło
się z udostępnieniem nowego zwiastuna (filmik do obejrzenia poniżej).
Sierpniowy
debiut Observera
Dzień
po światowej premierze, bo 16 sierpnia 2017 roku, na półkach polskich sklepów
pojawią się pudełka z Observerem, który figuruje w wydawniczym planie Techlandu.
Fizyczna edycja gry nie pożałuje nam takich bonusów jak np. artbook i plakat. Swoją
drogą, najbardziej ucieszyła mnie wiadomość, że w obsadzie tego cyberpunkowego
horroru znalazł się Rutger Hauer. Nie ukrywam, iż do dziś ciepło wspominam
świetne kreacje aktora w „Łowcy androidów”, „Autostopowiczu” czy „Zaklętej w
sokoła”. Co więcej, Rutger Hauer wcielił się w detektywa Daniela Lazarskiego,
czyli głównego bohatera gry od krakowskiego Bloober Team. I to nie tylko
podkładając głos, lecz również użyczając swojego wizerunku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.