piątek, 26 czerwca 2020

MAGIN – trwa kickstarterowa kampania na rzecz gry



Wśród projektów, jakie ubiegają się obecnie o wsparcie społeczności, a tym samym o zastrzyk gotówki za pośrednictwem Kickstartera, figuruje m.in. polskie Magin: The Rat Project Stories. Obiecujący miks gry przygodowej, karcianej i RPG z nieliniową fabułą, która utrzymana będzie w konwencji mrocznej fantastyki.

Magin to produkcja, nad którą pracuje niezależny zespół deweloperski The Rat Project, a której początki sięgają trzech lat wstecz i społecznościowej inicjatywy Tomasza „Gimpera” Działowego. Uniwersum, jakie to wykreowano na potrzeby tejże gry, zaserwuje odbiorcom zdecydowanie posępne klimaty, zderzając świat magii z obrazem cywilizacji w obliczu rewolucji przemysłowej. Jeśli chodzi o stricte fantastyczne motywy, obdarzone niezwykłymi mocami jednostki określane są tutaj mianem maginów. Co ciekawe, nadprzyrodzony talent takich magów polega na wykorzystaniu własnych emocji, które służą im do zasilania zasobów tzw. Esencji. W każdym razie, ludzie ci nie mają lekkiego życia, albowiem spostrzegani są jako stanowiący zagrożenie odmieńcy bądź dobry materiał na króliki doświadczalne.


Kluczowe role w przedstawionej historii odegrają właśnie dwaj magini – Tolen i Elester, których losy splecie skrywające przed nimi swe plany przeznaczenie. Jak zapowiadają twórcy, niepokojąca, a przy tym dojrzała opowieść o perypetiach owych protagonistów będzie nie tylko rozbudowana, lecz również nieliniowa, w czym zasługa kształtujących fabułę wyborów. Co więcej, system decyzji pozostanie w ścisłym związku z mechaniką emocji, która ma ponadto rzutować na skład talii kart gracza oraz statystki podczas starć z przeciwnikami. W tym wszystkim nie zabraknie wcześniej wspomnianych pierwiastków RPG, natomiast tutejsze walki bazować będą na zasadach typowych dla turowych karcianek. Przygodówkowe aspekty obejmą z kolei eksplorację środowiska, a także interakcje z innymi postaciami i różnymi elementami otoczenia.


Magin przystrojone zostanie dwuwymiarową oprawą wizualną, przy tworzeniu której zainspirowano się m.in. filmami anime, grą Darkest Dungeon i komiksami Mike’a Mignoli. Nastrojowej grafice towarzyszyć ma równie klimatyczna muzyka Toma Acrofeara, a próbki owego soundtracku można odsłuchać w serwisie SoundCloud. Poniższy zwiastun pokazuje zaś, jak Magin: The Rat Project Stories prezentuje się z grubsza od strony estetycznej oraz pod kątem mechaniki. Jeszcze bardziej namacalny wgląd w grę da nam oczywiście darmowa wersja demonstracyjna, którą można pobrać ze Steama. A jeśli ktoś chciałby wesprzeć deweloperów na Kickstarterze, powinien udać się na crowdfundingową witrynę produkcji, gdzie ekipa zbiera fundusze potrzebne do dokończenia prac nad swoim tytułem. Przewidywana premiera to IV kwartał 2021 roku w przypadku komputerów PC, podczas gdy edycje konsolowe ukazałyby się w nieco późniejszym terminie.


22 komentarze:

  1. Matko jaka ja jestem nie na czasie z grami!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja akurat takich komiksowych gier za bardzo nie lubię. Grafika mi po prostu nie odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie generalnie lubię taki komiksowy styl. :)

      Usuń
  3. Mój siostrzeniec tak lubi takie komiczne gry. Na pewno zagra z entuzjazmem. Dziękuję za dobrą recenzję.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Currently only the demo is available, but thanks to this demo version, anyone interested can taste a bit of gameplay and the general atmosphere before the debut of the full game. Thank you and many greetings to you too! :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Taki klimat w tej grze, lecz tego typu tytuły również są potrzebne. :)

      Usuń
  5. grafika ma taki komiksowy sznyt - sama fabuła wydaje się bardzo pociągająca, ogólnie fajnie się zapowiada

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewnie będzie bardzo popularna ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie każdemu może odpowiadać taki klimat, acz mnie akurat przekonuje ten mroczny styl. :)

      Usuń
  8. Do mnie to również nie przemawia, ale na pewno wielu osobą się spodoba :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością. Mnie w każdym razie zaciekawiła ta gra. Również przesyłam pozdrowienia! :)

      Usuń
  9. Polskie gry ,z tego co wiem, nieźle stoją w rankingach. Nie jestem fanką tego typu grafiki, ale ten styl jest na topie, więc może się podobać, czego z całego serca życzę.Wspierajmy to co polskie👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie akurat ten styl odpowiada. Też kibicuję owemu projektowi, a także innym ciekawym grom z Polski. :)

      Usuń
  10. A mnie się podoba właśnie taką grafika. Z chęcią bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, mnie również ta grafika przypadła do gustu. :)

      Usuń
  11. Wizualnie nawet mi się podoba. Można by spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można sprawdzić chociażby demo. Zresztą póki co istnieje tylko ta wersja demonstracyjna. :)

      Usuń

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.