niedziela, 14 czerwca 2020

Premiera gry Trash Sailors na PC w 2020 roku



Jeszcze w tym roku nastąpić ma pecetowa premiera kooperacyjnego Trash Sailors. Pomysłowej, żeglarskiej gry akcji, którą to szykuje niezależne studio fluckyMachine z Warszawy i w której przyjdzie nam przemierzać zatopiony świat, by aktywnie zawalczyć o każdy zauważony grat. Bo śmieci nie będą tu jedynie zbędnymi odpadami, lecz wręcz przeciwnie – urosną do rangi bezcennych niemal zasobów, stając się nieodłącznym elementem walki o przetrwanie.

Warszawskie fluckyMachine to dwuosobowa ekipa, pod szyldem której pracują Veronika Harkavenko oraz Piotr Karski. Ten deweloperski duet dał się wcześniej poznać w wirtualnej branży za sprawą humorystycznej platformówki Escape Doodland. Już zresztą przy okazji owego debiutu studio zwróciło na siebie uwagę kreatywnym podejściem do tworzenia gier. A to choćby dlatego, że akcję Escape Doodland osadzono w uniwersum stylizowanym na zeszytowe mazaniny.

Trash Sailors, czyli drugi projekt autorstwa fluckyMachine, również stara się pokazać, iż w głowach deweloperów nie brak ciekawych pomysłów. Ręcznie rysowaną grafikę wykorzystano wszak tutaj do odmalowania świata, który został zalany nie tylko przez wodę, lecz także tony śmieci. Stawiając na formułę gry żeglarskiej, twórcy przydzielają zaś odbiorcom role piratów, jacy to pływają tratwą i zgarniają wyżej wspomniane odpadki. Po co? Ano w celu przerobienia ich na takie niezbędne surowce jak m.in. paliwo czy broń.


Podkreślić zarazem trzeba, że zapowiedziana na bieżący rok produkcja położyć ma szczególny nacisk na kooperację w trybie dla maksymalnie czterech osób (lokalnie lub przez sieć). Każdy gracz dostanie bowiem swoje konkretne zadania do wykonania, co posłuży równocześnie do uwypuklenia istoty współpracy przy pokonywaniu kolejnych przeszkód. Bo jak nietrudno zgadnąć, na zagraconych morzach napotkamy rozmaitych wrogów, w tym przykładowo krokodyle, toksyczne rekiny i arktycznych piratów.

Trash Sailors ukaże się pod wydawniczymi skrzydłami firmy tinyBuild z Seattle, która ma też oddziały w Rydze, Amsterdamie oraz w amerykańskim mieście Boise. Jako że tytuł ten posiada stosowną kartę na platformie Steam, ewentualni zainteresowani mogą więc dodawać go do swoich list życzeń. Natomiast poniżej do obejrzenia zwiastun promujący grę.


28 komentarzy:

  1. Ta gra akurat nie dla mnie. Nie znam się za bardzo na gatunku, ale ta grafika średnio wygląda. Na pewno jednak gra znajdzie swoich entuzjastów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może następnym razem trafi się gra, która bardziej Cię zainteresuje. :)

      Usuń
  2. skojarzyło mi się z jakąś animacją o piratach co kiedyś widziałam xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że po premierze gra okaże się też warta czekania. :)

      Usuń
  4. Motyw wykorzystywania śmieci jako niezbędnych surowców już się gdzieś napatoczył, mimo to pomysł całkiem fajny i grafika przyjemna. Taka śmieszkowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapowiada się pomysłowa produkcja i oby tak było. :)

      Usuń
  5. Fajny pomysł z tymi śmieciami, za co propsuję. Grafika jednak troszkę mnie odrzuca, ale może kiedyś gra się jakoś napatoczy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i może wtedy np. spodobałyby Ci się mechanizmy rozgrywki. :)

      Usuń
  6. a mi grafika bardzo się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł w tą tratwą i śmieciami - naprawdę to może być dobre

    OdpowiedzUsuń
  8. Umarłam, jak doczytałam do fragmentu ze przerabiamy piratów na paliwo. Ja chcę tą grę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gra nie dla mnie, ale na pewno innym ta gra się spodoba :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Może nie moje klimaty ale trzeba przyznać że oryginalne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie z kolei specyfika tej produkcji zaciekawiła na tyle, by chcieć dać jej szansę po premierze. :)

      Usuń
  11. Lubię grafikę, chociaż nie jestem dobry w tej grze ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Indeed, this game has interesting graphics. I hope that the whole game will be worth attention when it debuts. :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Mnie też zaciekawiła. Liczę więc, że będzie rzeczywiście fajna. :)

      Usuń

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.