poniedziałek, 23 kwietnia 2018

Trains VR – premiera na Gear VR w maju


Już niedługo, bo 1 maja, zadebiutuje Trains VR autorstwa studia The House of Fables z Warszawy. Gra logiczna, która – dzięki obsłudze sprzętu do wirtualnej rzeczywistości Gear VR – pozwoli pobawić się makietą kolejową, bez zastawiania modelami własnego mieszkania i ryzyka zawieruszenia poszczególnych komponentów.

Tytuł ten nie jest dla deweloperów ze stolicy pierwszym podejściem do wyżej zasygnalizowanej technologii. Rodzimy zespół, który osobiście bardzo cenię dzięki tak udanym, baśniowym produkcjom typu HOPA jak Chronicles of Magic: Podzielone Królestwa czy słowiańska seria Eventide, ma też wszak w portfolio edukacyjne International Space Station Tour VR oraz Wrath of Loki VR Adventure, czyli wyprawę do świata skandynawskiej mitologii. Co więcej, Adam Robaszyński-Janiec, założyciel The House of Fables, stawia wraz ze swoją ekipą na kreatywność i nieustanne eksplorowanie rozmaitych pomysłów. A wszystko po to, by jak najlepiej wykorzystać możliwości drzemiące w graniu przy użyciu specjalnych gogli.


Trains VR podaruje odbiorcom szansę samodzielnego budowania linii kolejowych, oddając do dyspozycji różne elementy makiety. Wirtualna rzeczywistość służy tu zatem do odtworzenia rozrywki, która sprawiała frajdę niejednemu dziecku i osobie dorosłej jeszcze zanim komputery na dobre rozgościły się w naszych domach. Równocześnie odpadają wszelkie potencjalne mankamenty tej formuły zabawy. Innymi słowy, nie trzeba przejmować się niewdzięcznym obowiązkiem późniejszego uprzątnięcia fantów, perspektywą zagubienia fragmentów makiety ani wygospodarowaniem odpowiedniej powierzchni dla miniaturowej, choć zajmującej przecież miejsce siatki torów. Za to otrzymamy takie atrakcje, które zawdzięczamy przeniesieniu owego hobby na grunt wiadomego medium. Dobitny przykład stanowi fakt, że będzie można poczuć się nie tylko jak konstruktor, ale i maszynista, jadąc wewnątrz lokomotywy po własnej trasie.


Twórcy obiecują rozgrywkę starczającą na wiele godzin, w przeciągu których nie zabraknie logicznych zagadek i okazji do wykazania się strategicznym zmysłem. Przygotowane dla graczy poziomy polegać mają na ustawianiu trasy pociągu w oparciu o dostępne akurat tory, biorąc przy tym pod uwagę obecność przeszkód terenowych, konieczność manipulowania zwrotnicami czy uniknięcie ewentualnego zderzenia z drugą ciuchcią. Jak to wszystko sprawdzi się w praktyce? Przypominam, że ci zainteresowani, którzy posiadają gogle Gear VR, będą mogli przekonać się już 1 maja. Co ciekawe, końcówka poniższego zwiastuna informuje, iż wkrótce powinny dojść też wersje dedykowane innym urządzeniom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.