środa, 1 marca 2017

Co tam słychać w przygodówkowym świecie? #40


Mimo że nadszedł już marzec, pozwolę sobie cofnąć się do ostatnich dni lutego. Poprzedni miesiąc zaowocował choćby informacją, która powinna zainteresować polskich miłośników przygodówek. Mianowicie myślę o obecności Dreamfall Chapters w planie wydawniczym Techlandu. Gra zawita na półki rodzimych sklepów 5 maja 2017 roku. Z jednej strony to dobra wiadomość, a z drugiej, trochę szkoda, że chodzi wyłącznie o konsole PS4 i Xbox One. Chętnie zobaczyłabym też pudełko z wersją PC, ale cóż poradzić. Tymczasem zapraszam do zaznajomienia się z pozostałymi wieściami, jakie postanowiłam dziś wyróżnić.


Lutra City Mysteries na Kickstarterze i Greenlight
Lutra City Mysteries to epizodyczna przygodówka, której tworzeniem zajmuje się niezależne Stand Off Software z USA. Co ciekawe, korzenie produkcji sięgają znanej gry sieciowej, a w zasadzie wirtualnego świata Second Life. Wewnątrz tejże sieciówki narodziła się wpierw seria produkcji o nazwie Lutra City Mysteries, na bazie których postanowiono zrobić samodzielny produkt. Dzięki temu marka będzie mogła dotrzeć do szerszego grona odbiorców, bo przecież nie każdy prowadzi „drugiego życie” w uniwersum zaprojektowanym przez firmę Linden Lab. Taka wersja zapewni też ponoć większą immersję, wraz z urozmaiceniami w obrębie gameplayu. W tym celu deweloperzy proszą o wsparcie na Kickstarterze oraz na Steam Greenlight.

Trzeba przyznać, że autorom nie brakuje ambicji. Opublikowane materiały graficzne nie aspirują wprawdzie do okupowania technologicznych szczytów, ale czarno-biała konwencja pasuje do fabuły, odwołującej się do stylistyki kryminału noir. Co więcej, oprawa wizualna nie będzie stronić od filmowych ujęć, które także powinny dołożyć swoje trzy grosze do klimatu. Amerykański zespół deweloperski pragnie bowiem wskrzesić ducha najlepszych filmów noir z czasów, kiedy takie kino święciło swoje tryumfy (lata 40. i 50. XX wieku). Obrazy z tego gatunku to zresztą główna inspiracja studia, obok gier point nad click, które producenci również darzą uwielbieniem. Swoją drogą, rozgrywka obejmie m.in. wymagające zagadki oraz system wyborów i konsekwencji. Głosy w ramach Greenlight można oddawać tutaj, natomiast kickstarterowa witryna przygodówki, gdzie twórcy muszą uzbierać minimum 10 tysięcy dolarów, znajduje się pod tym adresem. Premierę pierwszego odcinka przewidziano na tegoroczny listopad (PC, Mac, Linux).



Bayou Island już do kupienia
O Bayou Island po raz pierwszy usłyszałam, czy raczej przeczytałam, w styczniu bieżącego roku, wertując listę greenlightowych tytułów. Oldschoolowej przygodówce udało się zyskać wystarczającą przychylność użytkowników Steama, w efekcie czego gra od 28 lutego figuruje w katalogu sklepu firmy Valve. Fabuła produkcji przeniesie odbiorców na tytułową wyspę, gdzie ląduje nasz podopieczny w osobie pewnego kapitana statku. Problem w tym, że łajby coś nie widać, a mężczyzna nie zamierza spędzić na tajemniczym lądzie reszty życia. Dlatego będziemy musieli pomóc mu odnaleźć statek, co przełoży się na konieczność rozwiązywania różnych łamigłówek i gadania z napotkanymi tubylcami. Szukając drogi powrotnej, wdepniemy przy okazji w sferę lokalnych sekretów. Zainteresowanych zakupem odsyłam do steamowej karty produktu.



Offline na Greenlight
Offline, które wraz z końcem lutego rozpoczęło starania o „zielone światło” na Steamie, to trójwymiarowa produkcja z akcją osadzoną w pewnym postradzieckim mieszkaniu. Nasze zadanie polegać będzie na eksploracji środowiska, co jednocześnie posłuży od odsłaniania kolejnych meandrów fabuły. W grze natkniemy się ponadto na niebanalne zagadki, których specyfika, jak dość enigmatycznie twierdzi deweloper, wynikać ma z obranego modelu narracji. Nie wykluczam, że twórca faktycznie mógł wymyślić coś nieszablonowego. Niemniej liczę się również z tym, iż po prostu używa ładnych słów. Skoro wspomina o istocie dedukcji i wnikliwości, to takie rzeczy są akurat normą dla większości przygodówek. Pomimo tego nie obraziłabym się, gdyby Offline zaliczyło program Greenlight. Tytuł będzie dostępny za darmo, więc tym bardziej nic nie szkodzi go w przyszłości przetestować.



Night in the Woods w sprzedaży
Przekładanie premiery Night in the Woods okazało się na szczęście mieć swój kres, a co za tym idzie – ostatnio podawany termin rzeczywiście był finalną datą wypuszczenia gry. Od 21 lutego bieżącego roku można zatem sprawić sobie tę mieszankę przygodówki z platformówką, jaką opracowało niezależne studio Infinite Fall. Perypetie kotki Mae Borowki, która powraca do rodzinnego miasteczka, zawitały na systemy Windows, Mac Os i Linux, a także na konsole PlayStation 4. Komputerową edycję zakupimy za pośrednictwem Steama lub serwisu itch.io. Z kolei konsolowa wersja dostępna jest na PlayStation Store.



Thimbleweed Park – dokładna data premiery
O tym, że Thimbleweed Park zadebiutuje w pierwszych miesiącach 2017 roku, wiadomo było już od jakiegoś czasu. Niedawno poinformowano zaś, kiedy konkretnie możemy spodziewać się nadejścia staroszkolnej przygodówki od studia Terrible Toybox, założonego przez twórców kultowego Maniac Mansion – Rona Gilberta i Gary’ego Winnicka. Przesiąknięty satyrycznym klimatem point and click, w którym pokierujemy aż pięcioma postaciami, trafi do sprzedaży 30 marca, przy czym dotyczy to konsol Xbox One oraz komputerów z systemami Windows, Mac Os i Linux. Inne platformy, w tym z pewnością sprzęt mobilny, otrzymają swoje edycje w przeciągu kilku następnych miesięcy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz