Mimo że nadszedł
już marzec, pozwolę sobie cofnąć się do ostatnich dni lutego. Poprzedni miesiąc
zaowocował choćby informacją, która powinna zainteresować polskich miłośników
przygodówek. Mianowicie myślę o obecności Dreamfall Chapters w planie
wydawniczym Techlandu. Gra zawita na półki rodzimych sklepów 5 maja 2017 roku. Z
jednej strony to dobra wiadomość, a z drugiej, trochę szkoda, że chodzi
wyłącznie o konsole PS4 i Xbox One. Chętnie zobaczyłabym też pudełko z wersją
PC, ale cóż poradzić. Tymczasem zapraszam do zaznajomienia się z pozostałymi
wieściami, jakie postanowiłam dziś wyróżnić.
Lutra City
Mysteries na Kickstarterze i Greenlight
Lutra
City Mysteries to epizodyczna przygodówka, której tworzeniem zajmuje się
niezależne Stand Off Software z USA. Co ciekawe, korzenie produkcji sięgają
znanej gry sieciowej, a w zasadzie wirtualnego świata Second Life. Wewnątrz
tejże sieciówki narodziła się wpierw seria produkcji o nazwie Lutra City
Mysteries, na bazie których postanowiono zrobić samodzielny produkt. Dzięki
temu marka będzie mogła dotrzeć do szerszego grona odbiorców, bo przecież nie
każdy prowadzi „drugiego życie” w uniwersum zaprojektowanym przez firmę Linden
Lab. Taka wersja zapewni też ponoć większą immersję, wraz z urozmaiceniami w
obrębie gameplayu. W tym celu deweloperzy proszą o wsparcie na Kickstarterze
oraz na Steam Greenlight.
Trzeba
przyznać, że autorom nie brakuje ambicji. Opublikowane materiały graficzne nie aspirują
wprawdzie do okupowania technologicznych szczytów, ale czarno-biała konwencja pasuje
do fabuły, odwołującej się do stylistyki kryminału noir. Co więcej, oprawa
wizualna nie będzie stronić od filmowych ujęć, które także powinny dołożyć
swoje trzy grosze do klimatu. Amerykański zespół deweloperski pragnie bowiem wskrzesić
ducha najlepszych filmów noir z czasów, kiedy takie kino święciło swoje tryumfy
(lata 40. i 50. XX wieku). Obrazy z tego gatunku to zresztą główna inspiracja
studia, obok gier point nad click, które producenci również darzą uwielbieniem.
Swoją drogą, rozgrywka obejmie m.in. wymagające zagadki oraz system wyborów i
konsekwencji. Głosy w ramach Greenlight można oddawać tutaj, natomiast kickstarterowa
witryna przygodówki, gdzie twórcy muszą uzbierać minimum 10 tysięcy dolarów,
znajduje się pod tym adresem. Premierę pierwszego odcinka przewidziano
na tegoroczny listopad (PC, Mac, Linux).
Bayou Island już
do kupienia
O
Bayou Island po raz pierwszy usłyszałam, czy raczej przeczytałam, w styczniu
bieżącego roku, wertując listę greenlightowych tytułów. Oldschoolowej
przygodówce udało się zyskać wystarczającą przychylność użytkowników Steama, w
efekcie czego gra od 28 lutego figuruje w katalogu sklepu firmy Valve. Fabuła
produkcji przeniesie odbiorców na tytułową wyspę, gdzie ląduje nasz podopieczny
w osobie pewnego kapitana statku. Problem w tym, że łajby coś nie widać, a
mężczyzna nie zamierza spędzić na tajemniczym lądzie reszty życia. Dlatego
będziemy musieli pomóc mu odnaleźć statek, co przełoży się na konieczność
rozwiązywania różnych łamigłówek i gadania z napotkanymi tubylcami. Szukając
drogi powrotnej, wdepniemy przy okazji w sferę lokalnych sekretów.
Zainteresowanych zakupem odsyłam do steamowej karty produktu.
Offline na
Greenlight
Offline,
które wraz z końcem lutego rozpoczęło starania o „zielone światło” na Steamie,
to trójwymiarowa produkcja z akcją osadzoną w pewnym postradzieckim mieszkaniu.
Nasze zadanie polegać będzie na eksploracji środowiska, co jednocześnie posłuży
od odsłaniania kolejnych meandrów fabuły. W grze natkniemy się ponadto na niebanalne
zagadki, których specyfika, jak dość enigmatycznie twierdzi deweloper, wynikać
ma z obranego modelu narracji. Nie wykluczam, że twórca faktycznie mógł
wymyślić coś nieszablonowego. Niemniej liczę się również z tym, iż po prostu
używa ładnych słów. Skoro wspomina o istocie dedukcji i wnikliwości, to takie
rzeczy są akurat normą dla większości przygodówek. Pomimo tego nie obraziłabym
się, gdyby Offline zaliczyło program Greenlight. Tytuł będzie dostępny
za darmo, więc tym bardziej nic nie szkodzi go w przyszłości przetestować.
Night in the Woods w sprzedaży
Przekładanie
premiery Night in the Woods okazało się na szczęście mieć swój kres, a co za
tym idzie – ostatnio podawany termin rzeczywiście był finalną datą wypuszczenia
gry. Od 21 lutego bieżącego roku można zatem sprawić sobie tę mieszankę
przygodówki z platformówką, jaką opracowało niezależne studio Infinite Fall.
Perypetie kotki Mae Borowki, która powraca do rodzinnego miasteczka, zawitały
na systemy Windows, Mac Os i Linux, a także na konsole PlayStation 4. Komputerową
edycję zakupimy za pośrednictwem Steama lub serwisu itch.io. Z
kolei konsolowa wersja dostępna jest na PlayStation Store.
Thimbleweed Park
– dokładna data premiery
O
tym, że Thimbleweed Park zadebiutuje w pierwszych miesiącach 2017 roku, wiadomo
było już od jakiegoś czasu. Niedawno poinformowano zaś, kiedy konkretnie możemy
spodziewać się nadejścia staroszkolnej przygodówki od studia Terrible Toybox,
założonego przez twórców kultowego Maniac Mansion – Rona Gilberta i Gary’ego
Winnicka. Przesiąknięty satyrycznym klimatem point and click, w którym
pokierujemy aż pięcioma postaciami, trafi do sprzedaży 30 marca, przy czym
dotyczy to konsol Xbox One oraz komputerów z systemami Windows, Mac Os i Linux.
Inne platformy, w tym z pewnością sprzęt mobilny, otrzymają swoje edycje w
przeciągu kilku następnych miesięcy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.