wtorek, 24 lipca 2018

Co tam słychać w przygodówkowym świecie? #112


Mroczne tajemnice wśród zimowej scenerii, życiowe dylematy posiadaczy uczelnianego dyplomu, zakręcona podróż w czasie oraz wyspa pełna uroczych kotów. Tak w telegraficznym skrócie prezentuje się nowy odcinek przygodówkowych wieści. Szczegóły poniżej, zapraszam do lektury.


Arkhangel: The House of the Seven Stars – premiera tuż tuż
Amerykańskie studio Winter Night Games, które zostało założone przez dwóch braci – Josha i Zachary’ego Quarles, ujawniło niedawno konkretną datę debiutu przygodówki Arkhangel: The House of the Seven Stars (PC, Mac). Pozycja, która narodziła się w wyniku inspiracji starymi klasykami gatunku, trafi do sprzedaży praktycznie lada moment, bo już 27 lipca. Od tego właśnie dnia będzie więc możliwe prześledzenie wirtualnych losów postaci o imionach Michael, Lily i Gabrielle. To rodzina, którą przykre okoliczności skłaniają do przeprowadzki, a tym samym do otwarcia nowego rozdziału w życiu.



Niestety, szybko wychodzi na jaw, że bohaterowie nie dokonali najlepszego wyboru, przenosząc się do mroźnego miasteczka Haven. Choćby dlatego, iż Michaela nawiedzają enigmatyczne sny o ciemnych wodach i drzemiącym tam złu. Zgłębiając lokalne sekrety, gracz zajmie się zaś skrupulatną eksploracją środowiska, rozwiązywaniem łamigłówek oraz rozmowami z licznymi postaciami. Twórcy tego point and clicka obiecują bogatą warstwę narracyjną, a rozgrywka zostanie przystrojona trójwymiarową grafiką, napędzaną przez silnik Unity3D. Za muzykę odpowiada natomiast kompozytor Chad Seiter, który przyłożył ręce do udźwiękowienia w takich tytułach jak przykładowo serial „Fringe: Na granicy światów” czy gry ReCore i Lego Jurassic World. Steamową kartę produktu znajdziecie pod tym adresem.


No Longer Home na Kickstarterze
Jedną z bieżących kampanii kickstarterowych jest zbiórka funduszy na rzecz No Longer Home, epizodycznego point and clicka w konwencji realizmu magicznego. Tworzeniem projektu zajmuje się zespół deweloperski Humble Grove, na czele którego stoją Cel Davison oraz Hana Lee. Fabuła przygodówki bazuje na osobistych doświadczeniach głównych autorów gry, opowiadając o świeżo upieczonych absolwentach uniwersytetu – Bo i Ao. Protagoniści przygotowują się do opuszczenia dotychczasowego lokum, a także do stawienia czoła trudom prawdziwej dorosłości. Obserwacja ich egzystencji będzie tu połączona z uczestnictwem w rozbudowanych dialogach i innych codziennych czynnościach. Co ciekawe, pod dachem bohaterów pojawia się nowy współlokator w osobie zagadkowej istoty Lu.


Pierwszy rozdział tejże produkcji otrzymał podtytuł 29 i zostanie udostępniony za darmo. Prace nad owym epizodem zmierzają ku końcowi, a w ich sfinalizowaniu pomoże akcja crowdfundingowa. Po zrobieniu drugiego odcinka, No Longer Home ukaże się z kolei jako komercyjna gra, przy czym kickstarterowi darczyńcy dostaną ciąg dalszy bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Za to już teraz każdy może nieodpłatnie pobrać krótki prequel o nazwie Friary Road, który zamieszczony został w serwisie itch.io. Odpalając ową przystawkę, zobaczymy, jak Bo i Ao umilają sobie czas po grillowaniu, snując różnorakie refleksje przy jednoczesnej obserwacji gwiazd. No Longer Home powstaje przede wszystkim z myślą o systemach Windows, Mac OS i Linux, aczkolwiek konsole oraz sprzęt mobilny też są jak najbardziej brane pod uwagę, tyle że ich ewentualne wydanie to plany na nieco dalszą przyszłość.


Return of the Tentacle – fanowska kontynuacja kultowego hitu
Światło dzienne ujrzała ostatnio darmowa przygodówka Return of the Tentacle – Prologue, będąca swego rodzaju podarkiem od fanów dla fanów. Mianowicie mamy do czynienia z nieoficjalnym sequelem słynnego Day of the Tentacle, a jego scenariusz ponownie kieruje bohaterów pierwowzoru – Bernarda, Hoagiego i Laverne – do siedziby dr Freda Edisona. Trio po raz kolejny spróbuje cofnąć się w czasie, by uchronić ludzkość przed megalomańskimi zapędami purpurowej macki. Jak informują twórcy owej kontynuacji, starano się zachować klimatyczną wierność oryginałowi. Warto nadmienić, że w grze pokuszono się ponadto o obecność postaci znanych z innych tytułów. Jeśli macie ochotę przetestować tego tradycyjnego point and clicka z ręcznie rysowaną grafiką, powinniście odwiedzić jego kartę na stronie itch.io.



Peace Island – kocia wyspa wraca na Kickstartera
21 czerwca bieżącego roku o zastrzyk gotówki na Kickstarterze zaczął ubiegać się Eric Blumrich, a zgromadzone tą drogą środki miały zostać przeznaczone na realizację Peace Island. Produkcja, do której przygotowywania zabrała się ekipa pod deweloperską batutą pana Blumricha, zapowiadana jest jako gra przygodowa z otwartym światem. Co ważne, niezależna propozycja wyróżnia się tym, iż pozwoli wskoczyć w futerka dziewięciu kotów. To mieszkańcy tytułowej wyspy, którzy muszą zjednoczyć się w obliczu niespodziewanego zniknięcia ludzi. Pomysł z miauczącą obsadą faktycznie interesujący, lecz pomimo tego zorganizowana wówczas kampania nie zakończyła się sukcesem.

Stąd 20 lipca Eric Blumrich uruchomił nową zbiórkę, którą będzie miała na szczęście lepszy finał, zwłaszcza że aktualnie Peace Island stara się o przekroczenie progów dodatkowych. Podkreślić jednak trzeba, iż osiągnięcie niezbędnego minimum, tak na marginesie niższego niż przy pierwszym podejściu, posłuży do zrobienia dema. Będzie to swoisty fundament pod – miejmy nadzieję – dobrą przyszłość, czyli opracowanie całej gry. Wersja demonstracyjna zaoferuje m.in. pełny dostęp do otwartego terenu wyspy, możliwość zajrzenia do dziesięciu wnętrz, trzy grywalne kociaki, misje z początkowej fazy zabawy, obszerny wstęp do historii zwiedzanego lądu oraz dwie minigierki („Polowanie”, „Skradanie się”). Więcej informacji na kickstarterowej witrynie Peace Island.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.