niedziela, 16 września 2018

Co tam słychać w przygodówkowym świecie? #120


Kto trafi do dziwnego i wzbudzającego słuszną trwogę domostwa? Co dalej z pewnym niebieskowłosym chłopakiem w masce? Między innymi o tym będzie mowa w niniejszym przeglądzie wieści z przygodówkowej branży.


IMMURE – demo już jest, a Kickstarter niebawem
W sieci opublikowano demonstracyjną wersję IMMURE, którego tworzeniem zajmuje się niezależne Wither Studios z USA. Dodam, iż na pokładzie deweloperskim przebywa ponadto Steve Gabry, autor epizodycznej przygodówki Sally Face. Co do samego IMMURE, możemy spodziewać się tu horroru psychologicznego, a naszym wirtualnym alter ego jest mężczyzna o imieniu Will. Ów jegomość zostaje uwięziony w złowieszczej rezydencji, skąd oczywiście spróbujemy uciec. A nie będzie to proste zadanie, skoro – na dokładkę – regularnie przyjdzie nam korzystać z enigmatycznych drzwi, prowadzących do innych wymiarów.



Jako że gra położy nacisk na narrację, przemierzanie niepokojącego środowiska pomoże też odkryć prawdę o niesamowitej posesji i przeznaczeniu Willa. By poznać jak najwięcej sekretów (np. ukrytych wiadomości czy wizji minionych wydarzeń), nieodzowne okaże się używanie tajemniczego kryształu. Swoją cegiełkę do fabuły dorzucą ponoć również decyzje w kwestii finalnego losu zbolałych dusz, zamieszkujących zwiedzane wymiary. Jednocześnie eksploracja wymagać będzie dużej ostrożności, gdyż krążące po okolicy potwory nie omieszkają zaatakować naszego podopiecznego. Jeżeli chcecie poczuć przedsmak tej nawiedzonej wędrówki, zapraszam do przetestowania dema, które można znaleźć na Steamie, itch.io oraz Game Jolt (odnośniki do poszczególnych stron są na oficjalnej witrynie projektu). Jak informują twórcy, udostępniony fragment służyć ma zainteresowaniu grą przed kickstarterową kampanią, która to zostanie uruchomiona 15 października.


Sally Face – ep. 4 w drodze
Steve Gabry zamieścił na swoim blogu wpis z oficjalną zapowiedzią następnego, czwartego już odcinka Sally Face. Nadchodzący epizod, który ma być przedostatnim rozdziałem, opatrzony został podtytułem The Trial, a jego premierę zaplanowano na koniec bieżącego roku. Jak obiecuje deweloper, powinniśmy nastawić się na obszerniejszą w stosunku do poprzedniczek część. I mimo że zostaną tam wyjaśnione pewne problemy, zarazem nie zabraknie kolejnych znaków zapytania. Podobnie przedstawia się sytuacja postaci, bo – prócz starych znajomych – spotkamy także nowych bohaterów. Tak na marginesie, to właśnie większe rozmiary Episode Four przyczyniły się do przedłużenia prac nad tym rozdziałem, acz na ów fakt wpłynęły jeszcze prywatne sprawy pana Gabry’ego i udział w promowaniu wyżej opisywanego IMMURE.

Sally Face to odcinkowa propozycja, która łączy w sobie elementy kryminału, dreszczowca, psychologicznego dramatu, wespół z pierwiastkiem grozy. Pierwsze skrzypce w całej historii gra tytułowy protagonista – chłopiec o protetycznej twarzy, niebieskich włosach i przeszłości pełnej tajemnic oraz przykrych doświadczeń. W debiutanckiej odsłonie przygodówki (Episode One: Strange Neighbors) mogliśmy zobaczyć, co działo się tuż po przeprowadzce młodzieńca i jego ojca. Na terenie kamienicy, którą rodziciel Sally’ego wybrał na nowe lokum, dochodzi akurat do morderstwa. W The Wretched, czyli drugiej części serii, chłopak postara się zaś dowiedzieć czegoś o swoim koledze Larrym, nawiązując równocześnie kontakt z duchami. Episode Three: The Bologna Incident skupia się dla odmiany na szkolnym śledztwie, które absorbuje zarówno głównego bohatera, jak i jego przyjaciół. Przygodówkę Sally Face nabędziemy na platformie Steam oraz w serwisie itch.io.




Lamplight City w sprzedaży
Tak jak to było zapowiadane, 13 sierpnia światło dzienne ujrzała pixel artowa przygodówka Lamplight City, którą przygotował Francisco Gonzales (Grundislav Games), mający w portfolio chociażby solidne A Golden Wake. Stanowisko wydawcy tego tytułu piastuje z kolei firma Application Systems Heidelberg. Pod kątem fabularnym dostajemy tutaj steampunkowy kryminał, który przenosi nas do alternatywnej wizji epoki wiktoriańskiej. Warto przy tym nadmienić, że owa produkcja czerpie z literackiej twórczości Charlesa Dickensa i Edgara Allana Poe. W trakcie rozgrywki pokierujemy poczynaniami detektywa Milesa Fordhama, słyszącego głos zmarłego partnera z pracy. Do rozwiązania mamy pięć spraw, które zafundują nam liczne grono podejrzanych, fałszywe tropy, a także system konsekwencji podejmowanych kroków. Grę można zakupić na Steamie lub na GOGu.



My Memory of Us w pudełkach
Platformowo-przygodowe My Memory of Us od warszawskiego Juggler Games doczeka się w Polsce wydania pudełkowego. O obecność tejże pozycji na półkach rodzimych sklepów zadba natomiast Cenega. Trzeba jednak zaznaczyć, że w owym fizycznym wcieleniu ukażą się edycje dla komputerów PC i konsol PlayStation 4. A – jak pisałam kiedyś na blogu – z produkcją będą mogli zaznajomić się nie tylko posiadacze wyżej wymienionych sprzętów, lecz również użytkownicy Xboksów One oraz Nintendo Switch. Perypetie zaprzyjaźnionych dzieciaków, które próbują przetrwać w mieście inspirowanym drugowojennymi realiami, zadebiutują 9 października bieżącego roku, co dotyczy też polskich pudełek z wersjami PC i PS4. Przy okazji przypominam, że dla Switcha przewidziano późniejszą datę premiery.


Paratopic na Steam
Do steamowej oferty dołączył we wrześniu Paratopic (Windows, Mac OS, Linux). To narracyjna gra przygodowa z elementami grozy, którą zaprojektowała niezależna ekipa działająca pod szyldem Arbitrary Metric. Fabuła tegoż tytułu przybliża odbiorcom historie trzech postaci, przy czym poszczególne ścieżki narracyjne mają zazębiać się ze sobą. W każdym razie, scenariusz kręci się wokół losów zabójcy podczas przygotowań do morderstwa, mężczyzny zamieszanego w przemyt taśm VHS oraz dziewczyny, która to odkrywa pewne pozostałości po nielegalnym przemyśle. Jednokrotne przejście produkcji powinno – według oficjalnych informacji – potrwać średnio około 45 minut. Paratopic cechuje się trójwymiarową grafiką w stylu retro, a dźwiękowa warstwa obejmuje muzykę z nurtu dark ambient. Co ciekawe, gra została pierwotnie wydana w serwisie itch.io, gdzie wylądowała pośród najlepiej ocenianych horrorów. Karta produktu na Steam dostępna jest pod tym adresem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.