poniedziałek, 24 września 2018

Co tam słychać w przygodówkowym świecie? #121


W przeciągu paru minionych dni jak zwykle wypłynęły różne dobre wieści, ale też pojawiła się niestety jedna bardzo smutna wiadomość. I to taka, która wstrząsnęła praktycznie całą branżą. Mowa oczywiście o upadku Telltale Games, mającego w portfolio takie adaptacje popularnych marek jak przykładowo The Walking Dead czy Batman. Wielka szkoda, bo choć specjaliści od epizodycznych przygodówek długo podsuwali nam tytuły oparte na tej samej właściwie formule, to wyraźnie wszak zaznaczyli swoją obecność w historii gier. Nie mówiąc o trudnej sytuacji pracowników, którzy stracili dotychczasowe miejsce zatrudnienia.


The Works of Mercy z datą premiery
The Works of Mercy to polski thriller psychologiczny, którego producentem jest studio Pentacle, a wydawcą firma PlayWay S.A. Ktoś morduje tu z pozoru przypadkowe osoby, lecz tak naprawdę nie mamy do czynienia z losowym doborem ofiar. Mianowicie pewien psychopata kieruje się przy swoich decyzjach tajemniczym kluczem, acz wykonywanie brudnej roboty zwala na barki naszego wirtualnego alter ego. Grywalny bohater pełni zatem funkcję swoistej kukiełki w rękach zwyrodnialca, który zmusza nieszczęśnika do potwornych zbrodni, grożąc wykończeniem jego rodziny. The Works of Mercy początkowo miało ukazać się we wcześniejszym terminie, ale doszło w międzyczasie do opóźnień. Niedawno jednak ujawniono nowy, konkretny dzień debiutu gry – 26 września 2018 roku. Steamowa karta produktu dostępna jest pod tym adresem.



My Brother Rabbit na premierowym zwiastunie
Zgodnie z zapowiedziami, 21 września do sprzedaży trafiła gra My Brother Rabbit, meldując się jednocześnie na kilku platformach: komputerach z systemami Windows, Mac OS i Linux, a także konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Rynkowe entrée pozycji autorstwa katowickiego Artifex Mundi zostało natomiast uczczone publikacją tzw. launch trailera. A jako że o moich zachwytach nad tym czarującym point and clickiem rozpisałam się ostatnio w blogowej recenzji, teraz więc tylko króciutko przypomnę, że to wzruszająca i opowiedziana bez słów historia o surrealistycznej podróżny w głąb dziecięcej wyobraźni. Po raz kolejny nie omieszkam również polecić rodzimego tytułu, do którego ogrania skutecznie zresztą zachęca nowy materiał video. Odnośniki do sklepów, gdzie można sprawić sobie „Króliczego Braciszka”, znajdują się na stronie twórców.



Nadnaturalne święta pana Danversa
Kornwalijskie Darkling Room, na którego czele stoi Jonathan Boakes, szykuje na tegoroczny grudzień okolicznościową propozycję z uniwersum The Lost Crown. W Silent Night, bo tak zatytułowano tę grę, przejmiemy kontrolę nad znanym fanom serii Nigelem Danversem. Jak się okazuje, ów ekspert od tropienia duchów będzie miał pełno roboty nawet podczas bożonarodzeniowego okresu. Nigel zawita bowiem do nawiedzonego kościoła Northfield, a korzenie tamtejszej aktywności paranormalnej sięgają zimy roku 1349 i panującej wtedy zarazy. Mało tego, facet utknie w pętli czasowej, wewnątrz której uwięzione są duchy żyjących w różnych latach ludzi. Co ciekawe, będzie to pierwsza gra z cyklu, jaka umożliwi nam swobodne poruszanie się po środowisku 3D, przy pomocy pada bądź zestawu klawiatura + mysz. Niemniej nie zabraknie też opcji, zezwalającej na klasyczne sterowanie typu „wskaż i kliknij”. „Cicha Noc” ujrzy światło dzienne pod wydawniczymi skrzydłami firmy Iceberg Interactive, a ponadto posiada już swoją kartę na Steamie.



The Gardens Between do kupienia
Druga połowa września zaowocowała rynkowym debiutem gry logiczno-przygodowej The Gardens Between (PC, Mac, PS4, Switch). Projekt, za którego opracowanie odpowiada zespół deweloperski z australijskiego The Voxel Agents, zwraca na siebie uwagę intrygującym ujęciem motywu przyjaźni. Głównymi bohaterami są Arina i Frendt, dwójka bardzo zżytych ze sobą dzieciaków. Duet ten zostaje przeniesiony do enigmatycznego świata, obejmującego serię wysp, które to przyozdabiają bliskie przyjaciołom rekwizyty. Stąd pobyt wśród takowej scenerii stanie się dla młodocianych postaci pretekstem do podjęcia emocjonalnej wędrówki po bagażu wspólnych wspomnień. W tym celu gracz będzie zaś musiał zaprowadzić Arinę i Frendta na szczyt każdej z wysepek, co przełoży się na konieczność rozwiązywania środowiskowych zagadek. Zainteresowanych ową produkcją odsyłam do jej oficjalnej witryny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.