sobota, 2 października 2021

Coffee Noir - Business Detective Game w sprzedaży

 


Końcówka tegorocznego września upłynęła pod znakiem premiery Coffee Noir - Business Detective Game. Polskiej produkcji od poznańskiego studia Doji, oferującej odbiorcom połączenie visual novel ze strategią ekonomiczną, a do tego pozwalającej zająć się kawowym biznesem przy jednoczesnym rozgryzaniu kryminalnej zagadki. Ów tytuł można zakupić na Steamie bądź GOGu, gdzie jest dostępny w wersji dla komputerów z systemami Windows, Mac OS i Linux.

 

Ten rodzimy projekt przenosi graczy do utrzymanego w retro-futurystycznym klimacie Neo-Londynu. Tak oto można zanurzyć się tutaj w alternatywnej wizji świata, wedle której ludzkość ma niemałego bzika na punkcie kawy, przydzielając jej funkcję szczególnie pożądanego towaru. Z kawową branżą jak najbardziej będzie mieć też do czynienia Arthur Oliver, czyli główny bohater tej pozycji, mimo że na co dzień trudni się fachem prywatnego detektywa. Mianowicie mężczyzna przystępuje do śledztwa w sprawie enigmatycznego zniknięcia Richarda Kerseya, będącego prominentnym przedstawicielem wiadomej branży. Jednakże Arthur zajmie się nie tylko stricte detektywistyczną robotą, bowiem dodatkowo przyjdzie mu działać pod przykrywką. Stąd by możliwie najlepiej przeniknąć do środowiska, w jakim to obracał się zaginiony magnat, nasz protagonista spróbuje swoich sił w zarządzaniu firmą produkującą i sprzedającą kawę.

 

Konieczność prowadzenia wyżej wspomnianego biznesu pociąga za sobą szereg obowiązków, których wykonywanie przybiera formę strategicznej rozgrywki, przygotowanej zresztą we współpracy z zawodowymi ekonomistami. Troszcząc się o nasze interesy, trzeba m.in. umiejętnie kierować zatrudnianym zespołem, rozplanowywać procesy produkcyjne i inwestycyjne, a także brać udział w złożonych negocjacjach z różnymi kontrahentami. Co się tyczy tych ostatnich, owe rozmowy służą zarówno do rozwijania kawowej firmy, jak też do zdobywania cennych tropów, które przybliżą nas do rozwiązania kryminalnej intrygi. Wszystko to przystrojono stylową oprawą audiowizualną, obejmującą inspiracje nurtem noir i amerykańskimi komiksami, a także retro-futurystyczne pierwiastki oraz jazzową muzykę. Bądź co bądź, chętni, by podjąć się detektywistyczno-menedżerskich zadań w Coffee Noir, zakupią tę propozycję – jak napisałam we wstępie – za pośrednictwem platformy Steam lub sklepu GOG. W obu miejscach można ponadto znaleźć darmowe demko. 

 


12 komentarzy:

  1. Kocham kawę, więc to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Propozycja bardzo ciekawa, kiedyś marzyłem o własnej kawiarni. Serdecznie pozdrawiam - świetnie ta gra się zapowiada. Ja pijam - jak wiesz - zazwyczaj dwie małe tylko rano: mało rozpuszczalnej, mało wrzątku i dużo mleka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze dodam, że takie łagodne kawy są dobre - ostatnio próbowałam takiej typu Crema i odpowiadała mi, acz tradycyjnie dolałam dużo mleka. :)

      Usuń
  3. Witam po przerwie. Dziś zaglądam do Ciebie i trafiam coś dla siebie. Kawa to mój żywioł, żartuję że mam ją nawet we krwi. Czas i miejsce akcji to też moje klimaty. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei wolę herbatę, ale ostatnio dałam też szansę kawie i nie żałuję. Piję czasem taką, która mi odpowiada, tj. łagodna i z dużą ilością mleka. Cieszę się, że gra Cię zainteresowała. Również pozdrawiam. :)

      Usuń
  4. Gra na temat kawy? Jak dla mnie bomba, kocham kawę ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem fajnie prezentuje się ta gra :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.