Jako że pierwsze
dwie części kultowej Syberii zawitały w ubiegłym roku na Nintendo Switch, można
było spodziewać się, że francuska firma Microïds prędzej czy później wypuści
takowy port „trójki”. 18 października 2018 roku – dokładnie tego dnia trzecia
odsłona sagi od Benoîta Sokala zadebiutowała na japońskiej konsoli. A poniżej
tradycyjnie kilka innych wieści, których tematem są typowe przygodówki oraz
produkcje z obrzeży mojego ukochanego gatunku.
Dreamwalker:
Wymiar Snów w sprzedaży
Katowickie
Artifex Mundi dorzuciło do swojego wydawniczego katalogu nowy tytuł z rodziny
HOPA, w której to point and clickowym zadaniom towarzyszą plansze z ukrytymi
obiektami. Mowa o grze Dreamwalker:
Wymiar Snów (Dreamwalker: Never Fall
Asleep), opracowanej przez warszawskie studio The House of Fables, czyli
twórców m.in. casualowego cyklu Eventide. Jako pani psychiatra z nadnaturalną
umiejętnością wnikania do cudzych umysłów, zjawiamy się na terenie alpejskiego
miasteczka Drowsy Valley, by zbadać pogrążoną w śpiączkę Sandrę, córkę
tamtejszej burmistrzyni. Niemniej nie poprzestaniemy wyłącznie na oględzinach
tej konkretnej dziewczyny. Sprawa okaże się bardziej skomplikowana, zwłaszcza
że wśród lokalnej społeczności nie brak ludzi z zaburzeniami snu i świadomości.
Lista odnośników do sklepów, które oferują grę w wersjach na różne systemy
(Windows, Mac OS, Linux, iOS, Android), dostępna jest na oficjalnej stronie wydawcy.
Kickstarterowa
zbiórka na rzecz IMMURE
Zgodnie
z zapowiedziami, amerykańskie Wither Studios uruchomiło 15 października
crowdfundingową akcję dla gry IMMURE.
Ten psychologiczny horror przedstawi nam perypetie niejakiego Willa, który to
zostaje uwięziony w enigmatycznej rezydencji, pełniącej funkcję
międzywymiarowego portalu. Mianowicie posiadłość zawiera drzwi do różnych sfer,
zamieszkiwanych przez potężne, acz udręczone dusze. Dlaczego owe istoty tam tkwią?
Czemu wyglądają niczym stwory rodem z koszmarnych snów? Will, którego do
dziwacznego domostwa ściągnęła chęć poznania prawdy o własnej przeszłości,
wnikliwie powęszy za odpowiedziami na te i inne pytania. Przyjdzie mu też
zdecydować o ostatecznym losie nieszczęsnych duchów, co zresztą nie będzie
jedynym czynnikiem nadającym grze nieliniowego charakteru. W trakcie wędrówki
nie obędziemy się natomiast bez specjalnego kryształu, który posłuży chociażby
za źródło światła i nieodzowną pomoc przy zgłębianiu rozmaitych sekretów.
Oprócz tego, trzeba będzie uważać na szwendających się po okolicy wrogów.
Więcej o IMMURE na kickstarterowej witrynie gry.
Corrupt –
paradokumentalny horror na Kickstarterze
Co
łączy takie tytuły jak „Blair Witch Project”, „Paranormal Activity” czy „Rec”?
To wszak nie tylko przykłady filmów grozy, lecz również obrazów typu found
footage. W ten nurt próbuje też poniekąd wpisać się Sean Thomas z Dublina,
aczkolwiek jako reprezentant wirtualnej branży. Niezależny irlandzki deweloper pracuje
bowiem nad horrorem Corrupt, który
pozwoliłby nam obserwować środowisko oczami bohatera zaopatrzonego w kamerę. Posiadaczem
takiego gadżetu będzie zaś dziennikarz śledczy Jason Scofield, eksplorujący
wnętrza opustoszałego i położonego w lesie kompleksu. Zdeterminowany mężczyzna
nagrywa swoje poczynania, starając się odkryć mroczne wydarzenia sprzed lat, a do
tego rozwiązując napotkane zagadki. Reporterskie dochodzenie z dreszczykiem
ubiega się obecnie o fundusze w ramach kickstarterowej kampanii, która
potrwa do 12 listopada 2018 roku. Choć Corrupt przygotowywany jest na komputery
PC, twórca myśli o dodatkowych platformach, jeśli gotowy produkt zostałby
ciepło przyjęty przez graczy.
Retro Synthesis
z ogólnodostępnym demem
Narracyjna
przygodówka Retro Synthesis od
polskiego studia Black Nest nie miała szczęścia na Kickstarterze, mimo że drzemie
w niej bardzo duży potencjał. Rozpoczęta pod koniec tegorocznego września
zbiórka została anulowana przed upływem ustalonego terminu, co przeniosło
projekt w stan swoistego zawieszenia. Niesprzyjające okoliczności bynajmniej
nie skłoniły rodzimej ekipy do złożenia broni. I bardzo dobrze – oby o ich
produkcji robiło się coraz głośniej, by finalnie mogła wkroczyć na rynek w
całej swej okazałości! Tymczasem deweloperzy opublikowali 18 października
darmowe demo, co zapewne przyczyni się do rozreklamowania Retro Synthesis.
Wprawdzie taka próbka istniała już w momencie crowdfundingowej inicjatywy, lecz
jako swego rodzaju podziękowanie dla kickstarterowych darczyńców. Teraz dla
odmiany każdy może w dowolnej chwili zajrzeć do serwisu itch.io, pobrać
stamtąd demko i sprawdzić przedsmak tej detektywistycznej historii w realiach cyberpunkowej
wizji roku 1999.
Escape Legacy: Ancient Scrolls na Steam
Na
dzień 15 października przypadł steamowy debiut gry Escape Legacy: Ancient Scrolls (Windows), która ukazała się
wcześniej w wersjach dla urządzeń przenośnych z systemami iOS i Android.
Propozycja autorstwa Storming Tech pozwala wcielić się w kobietę o imieniu
Erica, podążającą tropem przygód swojego dziadka. Sterując naszą podopieczną, zmierzymy
się z rozgrywką à la „escape room”, gdzie kluczem do sukcesu jest znajdowanie
sposobów na opuszczenie zamkniętych pomieszczeń w wyznaczonym czasie. Jednakże
Erica ma jeszcze dodatkowy cel, bo musi także wypatrywać starożytnych zwojów. Według
oficjalnych informacji, na graczy czeka 10 poziomów z ponad 80 pokojami do spenetrowania.
W poszczególnych kątach skrywają się zarówno wymagające łamigłówki, jak i cenne
wskazówki tudzież przedmioty. Co więcej, mechanika zachęca do ponownych sesji, a
to dlatego, że zabawa od nowa wiąże się z pewnymi zmianami w obrębie zadań i
fantów. Zainteresowanych odsyłam do karty gry na Steamie.
Creaks – nowy
projekt od studia Amanita Design
Jakiś
czas temu czeski zespół deweloperski z Amanita Design ogłosił, że szykuje
kolejną grę. Creaks, bo tak nazywa
się niedawno zapowiedziana pozycja, ma ujrzeć światło dzienne w 2019 roku, trafiając
pod strzechy użytkowników pecetów i konsol. Co tym razem planują twórcy takich
nietuzinkowych marek jak Machinarium czy seria Samorost? Ano przywdziejemy
tutaj szaty zwyczajnego jegomościa, który zauważa w swoim mieszkanku tajemne
drzwiczki. Wiedziony ciekawością, postanawia skorzystać ze świeżo odkrytego
przejścia, co zawiedzie go do iście osobliwej osady. Oprawa wizualna Creaks
zostanie utrzymana w dwuwymiarowym stylu, który stawia na stonowane, głównie
szarobure kolory. Ujawnieniu tytułu towarzyszyła publikacja zwiastuna, który zdradza
co nieco w kwestii gameplayu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
System komentarzy, tak jak cały blog, funkcjonuje na platformie Blogger, gdzie stosowane są zasady polityki prywatności Google.